fredag 15 januari 2016

Facebook på gott eller ont ...



Som bonus och tack till dem som läser min hemliga offentliga dagbok och inte är facebookvänner med mig  :

För ett år sedan skrev jag på min Fb-vägg :
Har en hund med en ekorre som personal trainer  Ingen matteledd motionsrunda behövs genast på morgonen då ekorren krafsar på väggen som en väckarklocka - hunden vill ut -uppvärmningsjoggning under vindsfönstret och sedan runt huset flere varv - tills PT:n får nog...Efterstretching med nosen i marken där den förlupna PT:n landat och spårsniff kompletterar upplevelsen...Nöjd hund - och nöjdare ...ekorre...

Idag - på grund av någon kommentar med gapskratt  - fyllde jag i med :

Ja, man BORDE ha haft kamera/video för det var för dråpligt....I synnerhet som PT:n hoppade från taket, bommade ekgrenen och gjorde ett hårt magplask på marken och såg helt platt ut....Trodde att hunden skulle hinna fram och göra sig PT-lös, men i absolut sista nanosekund fick PT:n sig upp och igång med en rivstart som nästan drog upp ett litet dammoln  Hundens käkar tuggade tomt i luften !!!!


Bilden föreställer PT: ns förfader från 1950-talet....Förevigad av min morfar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar