lördag 9 januari 2016

Jisssses....Ska man skratta eller gråta ???

Det här med fakturabetalning når ibland lite skrattretande proportioner....

Såna här hör till historien...väl...snart ???


ENKLAST är ju e-fakturorna som kommer direkt till banken ...och kräver två klick för att godkänna...

På andra plats kommer de med virtualstreckkod...Bara att kopiera och limma in på rätt ställe...

De som kräver lite mer är de som kommer som e-post och har nån banklänk i PDF-format  - som jag definitivt inte brukar få att fungera, så jag sitter och skriver upp / kopierar från e-post till papper till webbankens kolumner....och rutor....

Nu hade det då hänt sig att jag bommat / missat en e-postfaktura...med virtuell streckkod....Inte helt enkelt SETT den bland all e-post i november....MITT fel men...

Ett elbolag :

En faktura på 6,66 € !!!!!!!


Skrev just till dem och sade att de faktiskt hade kunnat överföra den lilla struntsumman på NÄSTA räkning istället för att ta till grovartilleriet.....

För de hade lämnat ärendet till en INDRIVNINGSFIRMA och slutsumman hade stigit till 20,73 €



Och då HADE jag redan betalat fakturan - om än sent !!! redan två dagar innan indrivningsbrevet skrevs....

OSMIDIGT .....

Men ...inte riktigt sååå osmidigt att jag byter tillbaks till Stora F.........

Men lite sur blir man....och går och eldar en stoooor protestbrasa....

Bilden är min egen ...Plåtis in action...

Få se nu vad de svarar....
P.S
De avskrev kravet och sade att jag skulle strunta i den utjämning som skulle komma ....
Nå, Jag kan nog betala, men ...lite självrannsakan borde bolag ha....
Jag KAN inte vara den enda eller första som bommat en räkning ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar