söndag 10 januari 2016

Temperaturen bara -10,6 och NU....

NU ska vi just få mera ved och det blev presenningssök före det...
Visste var jag har en åtminstone och hittade den också ...på tredje försöket....Tyvärr var det en halverad en, så jag var tvungen att komma in i tamburen för att GRÄVA DJUPT i trappskrubben....

Dit in har jag på grund av den .....gångna julen städat bort bl.a min stora stickkorg - där jag förvarar garn, stickor, virknålar, lite diverse som kan tänkas hänföra sig till handarbete av mjukare slag....Också gersågen fick vara där efter att en vän varit och sågat lite skivor - en syssla som skulle upptas efter jul...
Men där låg precis vad jag kommer att behöva för vedens t.f " förvaring "  innan jag har tid eller ork att ta in det som kan förvaras inne / på verandan / i tamburen osv
OCH sedan rada in resten i vedlidret....
Barnbarnens tennisbollstång måste ännu lösgöras ur den frusna marken....Dit går det vatten som skulle ha blivit många koppar kaffe :)

Stärker mig nu med en mugg sådant,  sittande med overallen/ halaren nedrullad till midjan och fleeceärmarna upprullade....på sängkanten ...med tabletten/plattan på laddning....
Telefonen/mobilen i bröstfickan ...om utifall vedkillen inte hittar....

Har TRE OLIKA karlar på gång...turvis...Såna som kör hem klabbad, torr och relativt förmånlig ved....alltså....
Man måste ju se vad de går för, gubbarna/killarna och vems ved man ska satsa på i fortsättningen....
Testar man inte så vet man inte...ENKEL filosofi....
Så här ser dagens vedlass ut  :

Den kommer nog att värma skönt...

Inte är det riktigt skönt ute ännu, men de GÅR UPPÅT, gradtalen....

Återkommer....Tycker.... mig ...höra motorbuller.........

Det måtte ha varit avlägset, men superhörseln ( ???) gav resultat och jag hann diskutera ryggoperationer med en medsyster just vid grinden/ portarna bara en liten stund så var det dags....

Nu ska jag slänga mig in på webbanken och göra mig oskyldig....

Hörs....

Hejssvejs ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar