torsdag 28 januari 2016

Sådäääär..jaaaa....

NÄSTAN en veckas ...välbehövlig ...paus har det blivit från det lite  överdrivet passionerade webbanvändandet....
Inte precis första gången det händer att TEKNIKEN säger tack och adjö, men det är visst NÄSTAN första gången jag klarat av installationen av en ny liten TP-LINK utan utomstående hjälp...
Tack till Kimito Telefon :)

Jepp, förra veckan konstaterade jag mig plötsligt vara utan kontakt med omvärlden och HUR jag än försökte så lyckades inga återupplivningsförsök via simkort / omstarter / andra manövrar....med laptop och mellankablar o.a. bortkastat...

Det råkade precis vara veckoslut emot också, så man knöt näven i fickan ....

Fick snällt bara vänta tills nöden växte - läs fakturornas förfallodagar kom allt närmare - och för att inte riktigt komma på tjänste-/varuleverantörernas svarta lista ....laddade jag ner en BANKAPP på mobilen...

TUUUR att man inte har en gammal - förvisso pålitlig - knapptelefon, utan redan den andra i ordningen INTELLIGENSTELEFON ( älypuhelin på vårt vackra huvudspråk :) )

Ähh, " smarttelefon " är det väl de kallas, de här med touch screen, som gör lite vad de själva tycker...

Som sagt...nu är jag online igen på gott och ont...
Beställde den nya mojängen telefonledes av Kimito Telefon  i förrgår ??? och den levererades SUPERSNABBT till Knallis....Idag är det väl ...torsdag 28.1....:)

JOBBAT har jag riktigt som en hel kaaar....och DÄR ser man hur mycket ANNAT man hinner med då man INTE webbar :)

Burit upp den demonterade bastulavens delar, byggt om sittdelen så som jag vill ha den och slipat allt annat som skall till ram / fotstöd och trappor...
Laven går i vinkel...Här ännu löst lagda bitar

Den gamla fönsterbänken blir " inramlingsskydd " under laven...
Den gamla bänken - där man enligt tidigare planering skulle sitta och vila / torka sig efter lögandet, kommer att bli en del av den nya trappan som sträcker sig längs hela lavarrangemanget....

NU då det blivit betydligt varmare är det roligare att stå där i utetemperatur och skruva fast allt...Och JO, man KAN elda lite också, men det gäller att komma till det arbetsskedet att allt är färdigt - som en stor byggsats - så man slipper fnatta efter en list här och ett verktyg där....

Demonterat / oslipat 


Det som jag inte ännu har funderat ut är hur man ENKLAST skulle skala de urgamla enestammarna som ska " planteras " som fotstöd/ ledstång / annat....Det finns färdigt fyra såna där nu, med barken hängande likt gammalt trasigt reptilskinn....
Det är det MINSTA av alla problemen nu....och inga STORA finns heller....

Måste bara vänta på rätt inspiration för igångkommandet...

Ute är det nästan adjö med snön efter de dagar av regn vi välsignats med...Vissa ställen är rent av isiga och " blankslitna " och ...trots att jag väntat på upphåll i regnet så vill jag inte ....

ÄSCH...vad säger jag ...?????

Det är nog bara att sätta igång....Bar just ut sittlaven som är 155 cm lång  och som ser ut så här i dagsljus..Den är BIVAXAD direkt efter hopsättningen och doftar sååå gott ....*

Så här långt färdig...

Man KAN säkert hoppa siksak mellan fräscht gröna tuvor och ...isfläckar...

Annars blir inget gjort :)



* ) Såhär såg det nästan färdiga arrangemanget ut hösten 2014.... INTE min design....därför ombygget...

Delarna återanvänds....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar