fredag 15 januari 2016

Upprepningar...och...inga bilder...Nåja EN kanske...

Märkte i går smått chockad hur många gånger jag skrivit ordet FAKTISKT...
Raderade av dessa upprepningar redan under skrivandet och korrläsandet, men ÄNNU finns det några " faktiskt " i förrgårdagens inlägg....

Nu låter jag dem finnas, för det är onödigt att öka läsarantalet genom att själv läsa....Det GÅR att sätta spärr på, men alltid lyckas det inte och jag har ungefär uppskattat mina egna såkallade  läsningar /" visningar "....till kanske ...allra högst...50 ?????

SAMMANLAGT står antalet  läsare på 9870 ...Jag bytte inställningar för en tid sedan....men har inte märkt nån större skillnad...Skrev visst om det , hihh....men dagens inlägg behandlar upprepningar...ju...

Några bloggare är förfääärligt stolta över att de har en massa  läsare i hela världen och i länder som  t.ex Ryssland, vilket jag nu betvivlar OM ryssarna inte har en bra mycket  bättre translator än google....

Är själv urbota dum vad teknik anbelangar, men är väldigt INTRESSERAD av den...ISYNNERHET då den funkar ....

Har redan en god bit före jul och nyår börjat på Stephen Hawkins böcker - men stampat på stället med dem....Apropå teknik :) De innehåller fakta och antagelser och man sopas lätt ut i världsalltet då man väl kommer igång...
Intressanta är de, men engelskan kräver en viss koncentration och ...tydligen har den inte infunnit sig.....nu efter jul..

Upprepningar...hmmm...det som jag undrat över : MÄRKER en dement människa månne att hen blivit dement ??? Eller är på väg att bli det....
Eller finns det människor som är så fyllda av sig själv att de upprepar sig bara för att höra sin egen röst ??

Kom just hem från en mycket snabb byresa...bekvämt, varmt och i sällskap med " min " standardtaxichaufför....Den enda som inte  väl mer än två gånger sagt nej till en skjuts....
Ena gången då Onna var kritiskt sjuk med halsböld som höll på att kväva henne och han befann sig i Helsingfors...Den andra gången ???  Minns inte ...

Hur dom helst, han är på gott humör och skämtar mycket....utan att säga att han är rolig och påstår aldrig att " alla blir glada i hans bil "....
Han frågar mycket och det är också ett trevligt drag...
OCH bilen han har är en med FYRHJULSDRIFT, så han kommer fram var som helst....
Och den sekundära nyttan av att beställa honom är ju att man får vägen i promenadskick, vilket jag märkte idag då vi var på morgonlänk....

En burk glass fick jag med mig hem ..med allt annat....Tog en som såg väldigt ensam och övergiven ut ...och som jag inte minns om jag smakat på....
Det blev fa...ve...( fniss... ) inte förrän jag skrapade de sista slattarna från burkens botten som smakminnet innfann sig :)

Glassen borde kanske heta sorbet ...eftersom den är helt mjölkfri, gjord på kokosmjölk....och rätt stor andel äkta mango med ok andel passionsfruktsås...
Vilket jag utan brillor inte kunnat konstatera i butiken...


Den där multifunktionsmätaren jag gått het om och över - DEN har jag hemma sedan några dagar....
Jo, den har testats  på många varma inneväggar ...OCH i bastun där det är för kallt....

Ingen skillnad var jag " mätte " ...mätaren skränade...som om alla väggar innehöll en massa metall/ rör /kablar....

I mitt försäkringsbrev står det visserligen  klart och tydligt att huvudbyggnaden är brandskyddad, men....metall i väggarna ???? Oj, vad jag hade velat ha en husritning !!!

Tro mig.....jag ger inte upp !!! I fråga om lögarstugan...

Misstänker ändå  att jag  hittat EN " fast " punkt i norrväggen...där laven ska fästas......

" Finns det en, finns det två, finns det två finns det fler "

 Det är en förkortad version av min fiskevisa/ramsa....då jag metar ensam och har  hittat ett abborrstim...:)

Därom senare, måste väl elda tills det blir ca 10+ ...i bastun...så mätaren fungerar....

Och idag är det plötsligt ...hux flux ...bara - 5° och ruskigt skönt på morgonlänken till postlådan....för att få hem gårdagsposten...


Hörs och ...syns :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar