måndag 18 juli 2016

Andra dagen av mitt nya liv...En ny identitet...

Armarna svider efter närkontakten med de mer än manshöga nässlor som borde ha röjts redan i våras...
De växer i övergången mellan bärbuskarna och krikon/plommonområdet - bakom ladugården mot sydost...

Det blir ett fint bärår...och nu har jag tid att " rätta till " det som blev ogjort i våras...

Ska stöda de dignande krusbärsgrenarna, som visserligen är vackra då de böjer sig över den terasserade stenkantade mullbänken - där de nångång i världen planterats...men plocka knästående i nässlor / tistlar / gamla döda kvistar...Nix...

Jag kom egentligen in bara för....att dricka vatten efter den första upputsningen, hämta en sopsäck för rens/klipp...men så såg jag att klockan redan VAR matdags...

Kokade mörka makaroner och stekte morötter / stjälkselleri / lök / vitlök...Snabbmat i min smak...

Under den lilla baddningstiden tog jag in tvätt, knäppte på en sats till...
Tvättmaskinen - min vän ...har jobbat..

Var en sväng till butiken tidigt i morse för att föra paketet med tre påsar  oöppnad hundmat till postavdelningen...9 kg...

Vad det går fort att promenera ensam..utan snuspauser / kisspauser och andra stopp...

Mycket svettigare blev det också....
Men nu har jag bara lite hundmat i kipplådan för ved...

ALLT ska bort...också selar / västar / overaller / maskmedel / kloklippare etc...
Behövs inte längre...

Dagen verkar att bli lite väl varm för plantering, så det lämnar jag till kvällen...

Har en tjock yllepläd på väg till bastun - där det borde finnas vatten i lagom temperatur  för handtvätt av den...

Bastun är sval  trots att det är kokhett ute...Skönt att ha ETT sådant ställe...om utifall högtrycket för med sig värmebölja...

Planterade något som jag TROR vara limefärgade tobaksblommor efter plädtvätten....på tre platser...Visar det sig vara något annat så...flyttas de....Tobaken är nämligen ettårig...

Hjärtstilla och digitalis står i tur, liksom luktärterna, lavendeln och..." vad det nu är " ....som liknar stockrosor....OM det inte är stockrosor...

I nästa år - om växthuset ännu / redan står...ska jag vara bättre på lappar och text....

Visserligen har jag planer på att förverkliga en drömresa...längs Prag- Wien-greenline....
Tidigt på våren, men det ser vi sen....

Drömma ska man...

Har plockat de första hallonen och överväger här...liggande på sängen ...huruvida de skulle bli muffins eller rulltårta...Har inga muffinsformar så...valet är lätt...
Kannan ska limmas ...nångång :)

I morgon måste jag pallra mig till byn igen...Mina brillor gick sönder - skalmen " krossades " av säkerhetsbältet i bilen på lördagen - och det var mina favoritbrills...
Gillar inte silvertejpade sneda extraögon
Hoppas att apoteket har något " nästbästa " ....


Nappade med mig postlådeinnehållet  på hemvägen från byn och fick fakturan för det virke jag beställde till växthusbygget ...och kunde inte undvika ett brett smil....
Ganska bra gissat då jag inte frågat pris på de olika sorterna  :
Slutsumman blev 199,02....Min tippning hade varit runt 200€......

Synd att de kletat reklamtejp på den yttersta takskivan av två....Verkligen besvärligt att få bort....

Nåja, det var den här dagen ...Klockan börjar bli 17 och det är svalare ute...
Kanske skulle gå ut och böka lite till, tanka trimmern …...samla ihop nässlor o.a som ryms bättre i en sopsäck om de hunnit vissna lite...Ingen chans att komma till DEN platsen med skottkärra...i år ;)

Kanske nästa vår...??? Vem vet...

Nu ska vi se om mitt bloggnamn ändrat...


Hon skulle vilja att jag var ...glad ...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar