måndag 25 juli 2016

För ovanlighetens skull lite om SMINK...och...osakliga väderrapporteringar..

Obs obs obs obs obs .....Detta inlägg SKREVS förra veckan, men har av olika orsaker legat som utkast....


22.7 2016
Började som vanligt min morgon med kaffe och surbrödssmörgåsar / Fazers puikula med tomat...
Inte långt in tv- sändningen stönade jag deltagande då en - nybantad - reporter i utekommendering var mejkad av nån som inte tänkt till...
Verkligen orättvist, då hon är en flicka med huvudet på skaft och har vettiga synpunkter på världshändelser och mindre grejer...

Rouget var smetat på fel ställen och så bjärt att det såg ut som om flickebarnet fått smäll eller ...led av allergi....

Ofta reagerar jag på den s.k highlightern som lyser alldeles för " hårt " ....eller på ögonbryn som också fångar all uppmärksamhet med vassa och onaturliga linjer och - färger...

Nu talar jag om TV- ansikten ...

Själv har jag slutat till 99,9 % att " måla " mig....så jag är kanske lite jävig, men...jag TROR mig besitta ... någonslags SINNE för skönhet och överdrift :)

På facebook - min supergoda vän - ser man ofta praktexempel på " minnen från fornstora dagar " - eller ....bilder av människor som bibehållit tonårens svarta kajal upp i ...medelåldern...

Googlade faktiskt för att slippa hänga ut folk :  http://www.expressen.se/halsoliv/skonhet-1/make-up/7-sminkmisstag-som-gor-att-du-ser-aldre-ut/

Fattar de inte hur missklädsamt det är ????

( Jo, jag ser glåmig/ skrynklig / gammal ut utan " färg " och lurendrejeri, men JUST därför behöver inte andra gå till en annan ytterlighet ?? )

Och så det här med radio....

Det finns alldeles underbara naturliga chosefria reporter/journalist/programvärdar....och så finns det ...EN som gör att man nästan somnar...Enformigt mässande, stapplande ....men ganska oförarglig...

Dagens irritationsmoment i två timmar ...en annan typ  ...begick i går eller förrgår blundern att ha mobilen på LJUD...Dvs ingen ringde till honom -  men också meddelandesignalen var på...TRE gånger pep den till och ...eftersom jag har samma signal öppnade jag säkerhetsnålen som håller min mobil i bröstfickan i jeansvästen...och kollade....
Nää, inga sms...Säkerhetsnålen på plats....osv....

Idag läste han igen väderrapporten " på sitt sätt " ....Man BEHÖVER inte säga GRADER efter varje temperaturpost, eller meter per sekund efter vindposten...eller ordet VIND efter ...

Det ÄR plusgrader i Finland på sommaren...Och ...vattenståndet mäts i centimeter så det RÄCKER med en siffra....

GRRRR....Och det värsta : typen avslutar med samma idiotiska : Det var allt från vädergudarna....

Vad har vädergudar med rapporteringen att göra ??? Det är meteorologiska institutets utbildade meteorologer vars rapporteringar vi lyssnare BORDE få serverade utan broderier....SAKLIGA rapporter för folk som behöver dem, tack...

Så skryter han med hur länge han varit .......nej...nu får jag just nån ilskeinfarkt :D

Bondepraktikan ...som han nämner är inte nån PRAKTIIKA....

Till all lycka är han rätt sällan i etern....

Man har sina favoriter och så ...andra....INGEN annan kommenterar t.ex sångtexter/ sångare med tvetydigheter eller kommer med snuskiga " vitser " .....Brrr....

Och det ÄR fullmåne och jag är säkert på väg att komma ur chocken efter Onnas bortgång...

Irritation är kanske bara SUNT ???

Har folk på kommande och BORDE kanske gå och duscha istället för ...något annat....

Obs obs obs :)

Allt det ovanstående skrevs FÖRRA veckan...och som om jag blivit " bönhörd " har radio Vega en riktigt trevlig värd för denna sommardag...En ung saklig kille ...

Så nu kastar jag in den här kverulantsvadan, bara för att visa att jag " vågar " vara sur RIKTIGT under eget namn och med eget fejs....eller något i  den stilen ;)

Idag KUNDE man skylla på  hettan ????  25.7 2016

Vätskenivån i kroppen -  under mina dryga 2 km till och från byn - fluktuerade häftigt ...rann över och fick tillskott ....

Men snart är det höst och kallt så jag gnäller inte....

Man KAN rätta sig efter omständigheter....;)

Ids inte blanda in foton i detta dagboksblad.....

Ha det skönt ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar