onsdag 27 juli 2016

Vissa dagar känns det mer än svårt...men det löser sig säkert...

SÄGER det inte, men det är kanske / eventuellt lite väl varmt för att jobba...

Slutade som sagt igår vid 20- tiden då jag strukit rödmyllefärg på  två element av det som blir " pumphus " - som låter bra mycket bättre än ...cisternskydd ...Kommer ännu ett + ett femtontal bräden som också ska " målas " ...

TILLFÄLLIGT på plats, för att testa....

Började i dag 12 timmar senare med att flytta vattenbehållaren på plats, dess " väggar " tillfälligt på plats och ...konstruerade en - förhoppningsvis stabil platå att stå på för att nå högre sfärer...Högre upp på väggen alltså....
Stå-platå....typ " hur ska det gå " ???

Nu är det en SYDvägg / solstekt, så DET jobbet får bli tills molnen tar över - eller klockan blir sju p.m.

Kalkbruket är grynigt och måste silas / vispas / bearbetas...( Går att göra i skuggan )

Tog sedan  bort ....växthusets takskivor som skyddat det obeskrivligt skeva virket på lecablocken...

Få se nu om allt jobb - IGEN en gång varit förgäves...

Googlade " rädda vridet virke " ...

Jo, jag hittade en PDF...

 Nej, inte något för mig ....

Man KAN göra allt möjligt...Det GÅR att såga ut raka/räta snitt / fälla in stolpar också i det virke som finns ...MEN det är ett hiskeligt jobb och ...ensam klarar jag det INTE...

Hjälpen lyser med sin frånvaro...änsålänge...

Kassan är ....hmmmmm...inte på ebb, men jag är tvungen att vänta till den första augusti med en röd faktura och ta en förseningsavgift på några andra...Och kanske be sotaren komma i september...

Har i min ...panik...tittat på snabblånevillkoren, men snabbt rivit de pappren...

En grävande känsla i maggropen är inte hunger utan ...vanmakt / desperation....

TILLS jag intalar mig att " pengar är bara pengar " och världen inte går under trots att det strular ihop sig ....

Det borde jag vara van vid, men allt har löpt bättre en längre tid....

Jag BLEV lovad hjälp med växthuset och beställde därför virke....

Få se nu hur det blir...med den saken...

Tror jag ska koka gröt och ta fram ett paket djupfryst - certifierad - sej ur jenkkiskåpet...


SUCK.....


Ps  Men det VÄXER bra ( eftersom jag vattnat !!! ) och jag kan snart få egen potis och dill, små gurkor, lök och ...morötter ....förutom ögonfägnaden...

Doften är vidunderligt härlig...




Potis/pumpor/gurkor
Favoriter i repris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar