torsdag 28 juli 2016

Skrot och goda vänner ...guld värda bägge två....

Det tillfälliga svårmod jag dragits  med - kortvarigt / i förrgår  -  gick slutgiltigt över idag...

Ett besök till sopstationen var inkryssat i kalendern ...och kompisen kom ihåg saken...

Därför blev det en tripp utombyyss ...och det gjorde gott...

Först till Genböle, därifrån till Ekocenter i Dalsbruk -  och vidare till Kalkholmen där vi drack kaffe med dopp ...
En extra värmekälla kan vara bra

Ett stopp ännu vid Knallis för mathandel och pengalyft och hem ...

Man har det bekvämt ibland...om man orkar vänta...

Delade flunderfiléerna så båda kunde äta " var för sig och på eget sätt "  och kompisen hade annat för sig, så han tackade och jag tackade och...han åkte hem...

Färska kantareller blev sås till egen potis


Det började stänka små regndroppar redan i Genböle och det har ökat lite, så jag tog nyss in tvätten och ligger nu och njuter av svalkan som regnet för med sig.…..

Det måtte nu vara bara förspel, för det behövs vatten - och jag har ju tvättat tunnorna redan...

I kväll är det Naturväktardags igen....

En gammal och kär tradition....

Och om nån undrade hur långt jag kommit med väggkalkandet ...så måste jag väl pallra mig ut och ta ett foto...????
NÄSTAN halvvägs är projektet...Orkade inte blanda ny smet igår kväll...

Nån annan dag sedan...

SÅ långt, " smeten " tog slut ...

Den här är snart 157 cm hög trots påbackning

Ny gammaldags bordduk o 8 tabletter *
*) olivfärgade tabletter, men färgåtergivningen suckar....
Ja, mer än det blir det inte i dag...

Jo, förresten...Hade mina nyaste svarta långbyxor på mig idag...och inte ETT vitt hundhår på dem !!!!

Gissa två gånger vem som städat !!! :D

Erkänner inte.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar