söndag 27 december 2015

En aning beklämmande....

Hade vad jag kallat "Annandagsfrämmande "  i dag...
Dvs - två barnbarn som är nästan vuxna ...och deras far....

Broder och syster läste på min anslagstavla ...där det ännu i morse stått God Jul ....och  jag suddat ut ordet JUL och mycket noggrannt med vit tavelkrita skrivit Annandag istället....
De såg smått roade ut....
" Men...Famo....Det är inte annandag i dag " sade den som var morskare :)
Den andra skrattade lite.....

" Nämen...var det inte juldagen igår " - försökte jag resonera...och var tvungen att kolla almanackan på min vägg....

ALLDELES riktigt....Jag låg ju nästan i dvala den dagen / fredagen....
Så...efter att ha hämtat mig från " chocken " kunde jag säga..:
Men det är en ANNAN  dag i dag :)

Friden lade sig och vi kunde äta.....

Hmmm, inga samtal om eventuellt annalkande demens fördes ...

Nog om konst, måleri, redskap, teknik, rymden och mycket mycket annat....

Och jag fick delge " gästerna " texten som stod i sirlig ålderdomlig pränt på en tavla upp på vindsrummet hos min mormor :

Betänk : Lifvets korthet, dödens visshet, efvighetens längd....

En hel evighet har det också tagit att " få livet av " en synnerligen envis vedklabb nu i kväll....

Därför hade jag tid att skriva lite medan jag väntade ut " de blå lågorna i glöden...."

( Som jag för länge sedan tänkte mig som ROMANNAMN.....Men....därom en annan...gång )

OCH...hurraaa.....julen är " slut " för denna gång...OM man nu inte är till...överdrift traditionsbunden och skall fira både trettondag och tjugondag Knut....

Vilket jag inte gör....

Säger god natt ....och stjälper i säng :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar