lördag 5 december 2015

Lugnet mellan....flere stormar...

Trots alla mina farhågor gick denna stormomgång bra - träden klarade sig...igen och mina / våra fönster likaså...Sydvästvindarna är avgjort de bästa då de inte bearbetar fönstren direkt, utan sprids lite av husknuten...Försöker jag intala mig själv...
Helst skulle jag gå med mitt gäng och titta på havsvyer som denna :

Nåjo, det blev lite av havet, men...med lite fantasi så :)

Det klarnade tidigt och tant Helga gick till vila...
Alltså ett fint tillfälle att få sträcka på tre benpar....och vädra två reflexvästar...

Klockan nio var vi på väg till butiken ....främst för att få hem frukt, men också mat till två dagar....

Vår butik har fräschats upp, fått ny status som närbutik och har juliga skyltfönster med ny tejpning....

Glömde följa rådet att fota inköpen för att kunna " instagramma " vid hemkomsten...

 # ShoppingAtKimitoon - Handla Smart

Kunde gott ha knäppt några bilder vid kött /fiskdisken idag, för så fin var den....igen..

Det blir ...gösfilé i någon form  till självständighetsmiddag och stekt forell idag....Ingen åtrå efter kött av något som helst slag....

Gör aldrig upp nån inköpslista som inte skulle gå att ändra ...allt efter utbud...och magkänsla....

Har inte heller riktigt bestämt mig om jag vill ha nån julmat....
Svårt att bara " trycka på traditionsknappen " och få lust till lådor och skinka...

Kanske då en älgstek eller hjortfilé skulle vara godare....Det är i alla fall mer ekologiskt....

Nån fin kryddstark grönsakscurry skulle JUST nu sitta bra.....
Massor av vitlök och chili....Mmmmmm....

Dagen till ära ska jag baka några jultårtor, fast med äppel istället för det eviga plommonmoset....

Firar min yngsta dotters födelsedag ...på avstånd....men dock....

Också naturligtvis min egen dag ...37 år som fembarnsmor....

Så nu vet ni det....Mer berättar jag av rent principiella orsaker inte om min familj...

Tycker det är orätt att " vika ut dem " på olika forum....Har inte ens på Fb några bilder av de ca 20 närmaste i mitt liv....

Tänk nu...om jag i kväll skulle få 14 miljoner på lotto ...Mina barn / barnbarn skulle kunna bli kidnappade....Eller Onna...

Hundnappare är inget att leka med...

Cruella de Vil

Träffade en annan kund i butiken idag som bara hade varit och lämnat in sin kupong...Han hade vunnit 9,80 förra omgången och var riktigt glad...
Berättade att jag inte fått något tillbaka på väääldigt länge och skulle nöja mig med ...typ 6 + reservnummer ( om det finns en sådan vinstklass )





Nu ska jag ögna genom mina två nästan  " måste ha - tidningar "  och sedan blir det fiskos i huset...
.

Trevlig självständighetsdag i förskott till den som känner för att fira landet ..eller sig själv :)





Vi har blåvita ljus kvar från i fjol, så.....det blir att tända dem ...medan presidentparet skakar hand......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar