tisdag 22 december 2015

Tar en paus medan hjälpen är på väg...

Hehhh, låter det inte dramatiskt så det räcker ???

Nej, har inte alarmerat 112 , för jag har INTE drattat omkull och inte heller brinner det i knutarna.... (  Haft lite känningar av gallstenen nog, men inget att bry sig om....Bara just så mycket att jag rev lite kokta morötter och hällde mjölk på dem....till MIDDAG....)

Nej, fick bara nog av att vävstolens garnbom med alla i densamma fastsatta tillbehören  fortfarande ligger mitt på vardagsrumsgolvet ...och ville inte vänta till julaftonsförmiddagen då några extra handpar ankommer....

Bommen rår jag inte på , som sagt...men jag har lyckats montera sittbänken fel....

I och för sig hade jag  KANSKE kommit åt att väva med " de korta benens knän " fast i den andra / klenare  bommen - den som det vävda vrids runt.... Då arbetet framskrider VÄXER ju den bommens omkrets - så man hade väl blivit tvungen att STÅ till slut....

Men...rätt ska det vara, så med hammaren i handen har jag nu knackat lös alla 6  kilarna, dunkat alla fyra hörn utåt för att få sittbänkens fästplanka vänd 180 grader....
Och lyckats utan att klubba sönder dyrgripen...som nu  ser betydligt mer praktisk ut...

Hur som helst...Hjälp är på kommande och bara storbommen är på plats kan jag antingen inleda pådragandet av vävattiraljer....eller....börja ....fortsätta julförberedelserna....eller något helt annat... eftersom ingen kommit ännu trots att hjälparens begärda timme ( !!! ) blivit tre och ...fyra ...och en halv :)
Häääärligt med punktliga människor....men...å andra sida hann jag med utfyllningsarbeten :

Stryka dukar - jepp - och stolöverdrag - jepp ...kasta ut mattor ..nepp....röja vägen till bastun så man kommer fram med vattenkärra....nepp ...( Angrep nämligen  hallonsnåren igår  och tog bort dem som i år producerat hallon....)

På kvällen vet jag vilkendera ....eller om ...alls något blev gjort....
Ska snart åka / köras till Stora Byn för avhämtning av julmaten i en färdigt packad kasse à 40€....


Återkommer senast i morgon....

Då är det säkert en ny dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar