lördag 26 december 2015

Juldagen 2015....och lite annandag ....

Juldagen :

Usch vad jag är slö, trött och oinspirerad...

Kombinationen  förskräcker....Men, efter att ha laddat ner en HYRfilm från Google Play och avnjutit den liggande / sittande / stående / gående fick jag energiflödena på rätt kurs..

Det kostade mig 2,99€ att få tummen ur ....och bli lite kulturell på köpet....


Tuomas Kyrö är en produktiv ung man och...det är synd att bara se honom och lyssna på hans finurligheter i ett tv-program som är ganska intetsägande och lika gång efter annan...

Filmen " Mielensä pahoittaja "  var riktigt sevärd och lagom lång då inga enerverande reklampauser spolierade upplevelserna....

Klädde på mig vid 10.30 ( alldeles otrooooligt sent för mina förhållanden ...om jag inte är SJUK ...) och gick ut med Onna, men sade att jag INTE går nån länk idag....

Tömde vattnet ur skottkärran, letade reda på lilla " kackaspaden " - en långskaftad barnspade som inhandlades året efter min inflyttning i detta hus....
Den har inte precis blivit utsliten av små barnahänder, så jag har använt den som namnet säger : hundlortmockningsredskap....

I somras då jag jobbade på växthusgrunden och hade ont i ryggen var den ett ypperligt verktyg då sättsanden skulle distribueras där lecablocken skulle stå....

Lite som att äta gröt med tandpetare, men ...kan man inte lyfta en stor spade så...

Nu tänkte jag göra det som blivit ogjort hittills : blanda hästspillning och sand för att förbättra dammkantsplanteringsområdena.....Just det...

Och då jag vinglade skottkärran dit, såg jag att jag bara TÄNKT plantera mina " otaliga " hesperisplantor....17 krukor med ca 5 -7 i varje !!!!  Också 3 kvanneplantor fanns i krukor....

Så med lilla långskaftade grävdes gropar i leran, fylldes på av  superblandningen, planterades alla växterna ÄNTLIGEN .....
Sen drog jag ännu upp alla de resterande kålstockarna ur lillandet, men orkade inte blanda mer kraftmylla....
Nöjde mig med att spralla med en sprallig hund som hade suttit på sin lilla vita ända i leran och kollat att Matte får jobbet ordentligt utfört....

Resten av dagen förflöt sedan i väntan på att kunna släppa ut " Mörderskan " vid 17- tiden,
Lite häng på webben, lite tv...

INGEN julmat, men ...allt möjligt annat....
Diskade efter julaftonsgästerna också....

Titanic sjönk sedan vid midnatt...eller senare ...för xx:de gången...
Slötittade faktiskt för att hitta tidsmässiga fel i filmen.....

Sedan hund ut - katt in - hund in - alla " i säng "....



Idag - annandag - surrar tvättmaskinen, duschrumslavoarens avlopp är nyrensat och...gästerna TORDE snart anmäla NÄR de tänker starta....
Klockan är nu 10.30, så ...en viss ökad aktivitet har infunnit sig.....

Nu ska jag ut och lufta mig själv medan jag tömmer ut avloppsrensningsvatten på lämplig plats och kollar att det finns papper på dasset....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar