måndag 23 maj 2016

Att vara ärlig eller inte ....det är frågan ....

Knyta näven i fickan ??? Irritera sig på diverse fånerier i smyg ??? Eller bara sjunga ut - så man mår bättre ???

I morse läste jag ett inlägg på fb och himlade mig så det knakade i ögonmusklerna...
Liknande har jag läst till vansinne och beslöt mig för att " göra något " ...äntligen...

Skrev därför ett eget inlägg på egen vägg  och deklarerade klart och tydligt att det räcker för min del och att jag börjar beta av vänlistorna...

VAD som sist och slut är DUMHET och vad som är indoktrinering/ hjärntvätt lämnar jag osagt...Kanske det är samma sak ??? Dumhet att låta sig hjärntvättas ???

Nu är det bara så att jag undviker att insylta mig i specialområden som healing - fjärrhelning
Den snällaste bilden jag hittade/stal..
- magnetarmband - drycker som skall få folk att tillfriskna från allt ont i världen ( vanliga vitaminer/spårämnen i hög utspädning för dyyyra pengar ) och ...kolloidalt silver....

Tänker inte gå in på forskningen runt dessa, men anser dem vara ytterlig blahaaa / hokus pokus och ....rena båget....

Känner ingen som helst lust att diskutera saken med dem som TROR...( på övernaturligt allehanda )

Inte heller lönar det sig att diskutera vettig fågelmatning med personer som gett sig fan på att fåglar ska äta bröd året om - och därmed  försvaga sina ungar med denna bulldiet ....

Samma ljushuvud beklagade då också att fågelbeståndet minskat radikalt...

Oj så underligt ????

Hoppas att fåglarna har haft förstånd att fly musinfesterade öppna fågelbräden och ...inte bara dött av salmonella eller ....näringsbrist...

Det om detta ...

Kände mig förresten NÄSTAN som pånyttfödd i morse då jag steg upp lite före sju....Hade då haft Onna ute vid femtiden  - och lyckats slumra till efter våra respektive  kissresor...

Öppnade alla dörrar ...fyra stycken...
Underbar morgonluft, syremättad och somrig i doften ...

Plockade ihop lite disk - kaffemuggar - och pelargonkrukor med sticklingar....medan vattnet kokade upp och -  fixade sedan  två surbrödsmackor  -  med slavisk korv !!!! som jag fått i gåva ...Jag som aldrig köper chark :)

Omväxling förnöjer verkligen ....

Morgonnyheterna handlade väl mest om lejonens silver och missräkningen över det förlorade guldet, men kaffet gick fort ner och...mackorna var riktigt goda ...

Åttatiden tog jag en snabbdusch efter att ha förpassat TVÅ talgmesar ut i det fria....

Ville nämligen ha hem mylla.....

EN av säckarna redan förbrukad..

Hade den enorma turen att en hundälskande hundägare erbjöd sig att köra hem säcken jag tänkt kärra med underredet....
Det blev t.o.m TVÅ säckar = 140 l....eftersom han tyckte att det gick lika behändigt...så han föreslog detta...och jag godkände med glädje...

" Jag kanske inte råkar vara här nästa gång " skrattade han .....

Kärran var lätt att rulla hem och där låg det bruna guldet på insidan av porten ...

Varmt har det varit att jobba ute och ännu varmare lovas till morgondagen....

Sydde ett säckvävsöverdrag till en gammal trasig, men silvertejpad STOR  plastkruka - som faktiskt hängt med sedan 1995....

Säckväven penslades med betongvatten ...och då detta veritabla mästarverk torkat en timme planterades hortensian i det...uppe på tegelstenarna som radats enkom för något konstverk som detta ;)
Lite mer stil än bara trasig plast ;)


Säg nu sen att " allt jag gör blir på hälft " ...Det stämmer ju INTE !!!

( Gäller bara att inte ha mental stress - som man får av typer som bara kritiserar .....)

Tänker ännu plantera luktärter där - av den kortare krukvarianten som får växa nedåt ... för att få variation i krukan....KANSKE också MURREVA....som fyller ut upptill vid kanten...

Har tre/sorters luktärter i blöt redan...Likaså sockerärter och störbönor, borlottibönor och två andra sorter...

Inget skulle odlas i år , men....jag är glad att jag tänkte om ...

Igår sattes potatis - bara två korta fåror, men det BLIR mera....
Lökblasten ser redan fräsch och fin ut.....och ROSORNA som jag trodde var döda har med några få undantag kommit igen med mörka fina skott....

Regnet som lovats får hjälpa mig med bevattnandet....
Tills det kommer får jag " håsa på " extra mycket....

Rensa ogräs icke att förglömma och kanske trimma lite till...

Några stora enhetliga SKÖTTA gräsområden vill jag inte ha, utan så mycket variation som möjligt ...så som det ÄR i naturen....Släta gräslindor !!!  Ett lika " fult " ord som " korta skruvar " ....

Passar mig perfekt ....att det finns mycket att göra ...alltså :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar