tisdag 3 maj 2016

Fortsättning på gjutandet :)

D.v.s idag färdigställdes rökugnen - som en " superexpert-på-många-områden "  rått mig att riva...

Resultatet av mödan ser man vid proveldningen, men ...jag har gjort mitt bästa med det material jag haft att tillgå....
Dumt hade det varit att göra som " experten " rådde = riva hela skiten....trots att den ÄR gammal och skör...

Mina krav på grejer är att de är någorlunda funktionella utan att vara pråliga eller masstillverkade...HELST återanvända...

Därför fick fiskröken en möjlighet att fortsätta livet...och jag fick nödvändig renoveringsövning...

I morse kunde jag inte börja / fortsätta med projektet, men då Onna och jag varit i byn och handlat lite mat, blandade jag resten av torrcementpulvret i vatten och fixade färdigt...
Det innersta lagret blev med eldfast bruk som blivit över då jag gjorde om vedspisens ugn..

Mer nytt än gammalt ser det ut som...

( Har många gånger TÄNKT hur livet varit om jag fått göra som jag velat som 15- åring...
Slutat skolan efter mellanstadiet och börjat med praktik ...)

Nå, nu gör jag som jag vill och tar inte regi av nån " snork " som tycker annorlunda än jag...

                                                                            *************

De första fyra innerfönstren är nu magasinerade i trappskrubben !!!

Tänker ta jobbet riktigt långsamt och rofyllt, istället för att stressa..Ett rum i taget ....Tvätta ytterfönstren och...hinna njuta av sommaren som tycks komma tidigt....

Köpte morotsfrö, mera persiljefrö och dill ....

Förstår inte folk som säger sig älska dill, men  tar bara två ynka små vippor då man äter nypotatis och sill ...

Jag vill ha DRIVVIS dill...Minst en halv desi klippt....

Man ska ju känna smaken vet jag :)

Ja, inget mer just nu...Ska se om österrutorna kunde putsas nu då solen vandrat till västsidan av huset....

Hörs igen då jag  " behöver publik som ger bifall " då jag ...lyckats slutföra något jobb....mot alla odds :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar