fredag 20 maj 2016

Internätet...igen...Att personifiera djur....

Har fått en skara " dog moms and dads " i luven på mig....Till all lycka i USA, så de kommer väl inte i första hand hit och bränner mitt hus eller stjälper min gärdesgård...som hämnd...

KAN inte låta bli att säga till då djur behandlas som människor ( Humanizing Animals ) - för i den onaturliga omgivning som hundar tvingas leva är det ÄNNU viktigare att hunden får vara så mycket hund som bara är möjligt....

Obekväma kläder / inga promenader / småhundar som BÄRS i väskor / stekt mat / uttrycken " my baby " / I' m her/his Mom.....
Jag mååår illaaa ....
Sympati-illa ....

Skickade en länk over there -  som stöd för min andliga människogrymhet - där det framgår att det ÄR direkt skadligt för hundar att bli behandlade som barn..

Har fått stöd också / gillande...men vågen väger mer mot negativt bemötande....

Att jag nu ligger flat på rygg beror inte ändå på USA-gänget, utan på ett hastigt påkommet trötthetsskov - efter en skogslänk i rask takt och direkt därpå skottkärrslastning av igår hopkrattat / igår och förrgår trimmat....

Det är definitivt för varmt för yllesockor i crocsen och handskar på händerna...

Så nu hvilar jag en stund innan bastuved ska kärras ( vilket var orsaken till kärrtömningsbehovet ) inför veckotvagningen...

Det här " vila " ....för i sin tur in mig på ...dödsannonser och texten som ofta finns där ....

Förkortningen R.I.P förekommer mycket ofta på facebook och jag reagerar som jag gör...Negativt....naturligtvis...

Då en aktiv människa dör - ska vi nu ta Riki Sorsa som exempel...MÅNNE han skulle " VILJA vila i frid " ????

JAG skulle inte i nuläget vilja det OM det fanns ett alternativ...

( Sådär som man säger om hundar då de går hädan : jaga vidare / fara till sällare ....jaktmarker...etc.

OM det fanns en himmel med gröna ängar, vackra blommor, rena källor/floder....och en hop vilda djur så...why not, men inte om det råder arbetsförbud ....Eller psalmtvång .... Nåjo, fnisss....kanske man skulle vara lite övertygad om något himmelskt då redan och ...gärna stämma in ...;) )

Nu ska jag sluta svamla och gå och göra nån nytta....Elda bastun t.ex ..

Och by the way.....

Det ÄR fullmåne....och jag blir ju alltid speciellt retlig då....

Går över om en vecka....

Och alla tjuvar undanbedes i morgon : jag har fått / anställt en kombinerad dogsitter/ husvakt ...En som är stadigt beväpnad !!!!

Så desså ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar