måndag 8 augusti 2016

6.8 ERKÄNNER...Inte bara EN " synd " ..utan många...

( Ni får räkna själv om ni vill ....)

Har väldigt svårt att " släppa taget " om något som blivit i luften...

En diskussion som aldrig nått längre än att den andra parten snäst : " Det är väl inget att diskutera " eller " Du vet ju ändå bättre " ....eller något liknande...

Det kan ha varit fråga om ett missförstånd, eller ...då man till sin förskräckelse märker att en bekanting gärna suger i sig tre  ...... .. .....  ........…. och sedan sätter sig bakom ratten...
( Punkterna står för censurerad text....Ska vara " snäll " ...)

NU har jag inga sådana bekanta, utan raka motsatsen...så jag kan kanske släppa taget...
UTOM i det fall att det händer en landsvägsolycka ....där typen i fråga är inblandad....

Till dess kan jag fortsätta förundra mig över olika andra mindre filosofiska  fenomen, som att dammsugaren NÄSTAN jobbar i onödan...

På tre veckor har hundhåren slutat åstadkomma en sopskyffelfull med material....
Idag fanns det vita hår egentligen bara på mattorna...Inte ens dammråttor i knutarna...

Ett visst vemod...Den allra största omställningen är ju att man inte har nån att prata med...

Det låter urbota dumt att säga högt till sig själv  : " Och nu går vi på tuppen..."
eller " nu är det paus " ...

Tidigare hade man en logisk förklaring till att " tänka" högt, men nu....
Nej, det gäller att jobba tills man stupar....

Folk har frågat om jag inte ska skaffa en ny hund....

NEJ NEJ NEJ....


Jag ÄR en dålig människa...Erkänner att jag senast igår kväll kom på mig att bara sitta en liten stund efter idogt rensningsarbete och ...njuta av att kunna ta allt i egen takt...i flere timmar...

Visst kunde Onna ha fått " hänga med " om hon fått vara frisk och hennes nos och mjuka öron hade varit nog så välkomna där mot mitt ben....Men jag vet också att hon då klockan  var nästan 22...hade manat på mig ..antingen på länk eller...in...

Är det för att det varit så många avsked i mitt liv -  och så många tårar -  att jag ...bara gått i baklås...Kapslar in den här sorgen ???

Inget blir bevisligen bättre av tårefloder och självömkan...

Kall och klar realism är väl bättre...


Så, nog funderat...
Nog=tillräckligt...i det här fallet...Raskt över till annat....

Gården börjar se annorlunda ut...

Lådorna med plantor är borta....

Bara jag får virket infört så det kan ligga rakt tills det används ....eller...i bästa fall BLIR det jag beställt det till...så kan jag inte göra så mycket annat just nu...

Äntligen betalt, så jag " täcks " se på det..



Planteringsbordet tömdes i dag och fördes ner till sin ordinarie sensommarplats - i bÄrsÅn....

Istället för bordet vid farsturäcket flyttade jag den rostiga metallbumlingen / " hundkojan " - som blev t.f.  ämbarförvaring och lådunderlag....

Plantorna i lådorna är på väg till sina slutgiltiga platser, där jag krafsat de senaste dagarna för att bereda utrymme....

" Ett underrede kommer lastat " kunde man säga ....med aklejor, lavendel, stenpartiväxter, stockrosor och annat...
Inte bara butiksvarutransportmedel....

Inledde också städningen av Mellanrummet, för att virket ska /inte ska dit...och skuggjobb var av nöden då dagen blev varm...( Kompisens reaktion då han tittade in där senare var ett rungande  " Ååhåååh  " - fast på finska ;) och med beundran i rösten ...)

Bara plattan laddat lite till ska jag gå ut och fota....*
Laddningen sker via en Samsungkabel, låååångsamt, men dock....

Man får vara glad över allt som FUNKAR, hur lite eller illa det än må vara...

Det gäller också den egna kroppen...och ..knoppen...


P.s En grön bil körde just in på gården då jag kröp omkring och rensade i halvskuggan...

En glad karl sade att han blivit kaffesugen, men att vi skulle åka till systern...

Så fantastiskt roligt med spontana infall...

"  Och vi plockar bara lite hallon först och åker sen !!! "  Vilket vi gjorde ....

Hörs :D

* Så ...fotandet får/fick  bli till morgondagen / dvs IDAG då jag fyller på / korrläser lite...

Done :)
Följande FÖRNÄMLIGA  halvfabrikat fick jag  .....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar