lördag 27 augusti 2016

Nu händer det mycket på en gång....

Kanske därför vindarna har så bråttom, då jag ränner som ett torrt skinn överallt ????

Det är ändå bara idag som det är " som värst " ...och så gillar jag faktiskt att ha det !!!

Har ansvar för TVÅ hus och TRE hundar och därtill en stor BIL....till mitt förfogande..


Igår kväll fylldes flaket med både brännbart, problemavfall och glas/ tidningar / gamla dagboksanteckningar och ...pappersrecept.... ( Om nu de sistnämnda kommer i " fel " händer, så må nu nån då veta att jag använt depotplåster för klimakterie" besvär " ...Vad GÖR det ??? Är man kvinna så blir det ofta så...
Hellre ÄR och har jag varit en stark kvinna än en svag man ....)

En stor presenning anbragtes med diverse nylonrep/- snören och -  ett par tegelstenar fick tjäna som nedhållningsredskap på pressun...

En sån bil skulle inte vara fyskam, men ..

I morse satt jag som första kvinna -  i den stora bilen -  först i kön utanför Genböle sorteringsstation...
Körde in på köområdet 09.35 - kollade femton gånger att dagen och tiden var rätt och ...kunde sucka av lättnad då jag såg några öppna containerluckor....

Började avtäcka det hopsamlade lasset och ...med viss svårighet i vinden som vaknat till ordentligt ...fick jag ihop det stora schabraket och kunde slänga in det i bilen...Tegelstenar och snören också...

På hemvägen unnade jag mig en glass som belöning för storslitet och diskuterade med kompisen om planerna för resten av dagen...

Blir en snabbsväng till Forneldarnas marknad och ...avslöjandet av vinnaren av
"  Trivsamma trädgårdar " ...om nån sån utses och inte benämningen  ändrats till
" Regnigaste trädgården " ...för DÅ har jag en chans !!!
Mr Jackmanni kunde ha blommat så här..

Det regnade nämligen ca 15 mll under den dryga kvart som  " granskarna " var här...

Hundarna har uppenbarligen uppskattat den lilla utfärden till min omgärdade gård...
De har flängt omkring i husets sanna anda ...och varit totalt slut då jag ropat in dem...

Efter Forneldarnas dagsprogram ska vi vidare..hundarna och jag...

I morgon har jag träff med  ett av mina västnyländska barn för att kolla hans nyförvärv och - byggen...

Det är väl allt jag hinner på min " kommenderingsresa " - förutom det jag ombetts göra...

Få se hurudana rubriker vindens kraft för med sig i morgon...

Hoppas att inga träd faller på hus eller bilar - och att inga forneldar blåser iväg och duplicerar sig helt hejvilt....

Nu ska jag ut med voffsingarna, så de igen kan vara en liten stund inomhus... obevakade...

Skulle man kunna vänta på kaffesällskapet månne ??? Svårt efter en chilikryddad hemgjord snabbmåltid (  fjäderfägryta med grönsaker )



Nå, hörs igen då anledning därtill föreligger :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar