lördag 3 september 2016

Hemma igen .....NORMAL lördag...

Tacksam över att allt förlöpt bra under den åtta dagar/ dygn  långa utomkommunala kommenderingen, sitter jag hemma och hämtar andan efter butikslufsandet...

Hade " stränga order " av A  att ta kontakt om jag önskade transport, men jag fyllde lydighetskvoten igår...fredag..

Han fixade nämligen igång min trimmer och gav order om att använda den INNAN helgmålsringningen  :)

Utrustningen i skick igen ...
Roligt med en vän som ...har såå många fördelar att man kan vara sig själv ...oförfalskad och okonstlad...

Han stegar in i Snickis och kikar i röran efter sånt som BEHÖVS...Beundrar visst min filosofi att INTE slänga det som en " normal medborgare " hade kasserat vid husköpet...
Ofta gör han FYND...

Igår hittade han en innerslang  - från en för mycket länge sedan avpoletterad bil -   och undrade om han fick klippa den till bensintankstätning....( Tätning av locket ...)
Jag hade en LITE yngre variant av slang från en ..moppe ??? Och den dög fint...

En stunds pyssel i den nyaste trädgårdsgungan, några provningar och AVOT : min trimmer var som ny....
Fick hem mylla också förra lördagen

Då han druckit sodastreamvichyn jag serverade sade han att det var dags att dra sig hemåt ....så jag skulle få arbetsro ...för att inte " bullra " på helgen...

En timme bullrade jag sedan på - tills tanken var tom och trädgårdens mest vitala delar avtäckts till 80 %...
Porten till Väståkern


En stunds vila på sängen och sedan lockade skogen mer än hemmet, så jag traskade ut bakom bastun och fick ihop ca 3 l lite blandat - fina blåbår och ännu finare lingon ...
Skördetider - och en ny SÅG !!!

Två älgflugor fick jag med mig hem....så det blev  lite mindre " ohyra " för älgarna ...

JAG står nog ut med dessa plattflugor...Brukar inte gripas av hysteri över sånt som man inte rår på ...

Sånt som är " omöjligt " och stressande " klipper " man bort ur dagordningen...i möjligaste mån..

Märkte då jag skulle ut att mina bekväma stövlar - som minsann behövdes under kommenderingen - hade blivit akterseglade, så jag fick nöja mig med mina sämsta, men trots glipande, snedgångna  sulor BEKVÄMASTE joggingskor...

Uppringdes nyss av en smått " morgonsömnig " A - som undrade om jag varit i butiken....
Han grälade inte över att jag i lönndom varit där, men sade att han nog skulle ha ställt upp med skjuts...Han VET att jag gärna rör på mig och respekterar mina åsikter...

Vi hade en såå  rolig diskussion per telefon ...Jag skrattade faktiskt så att halssenan på vänster sida började krampa...

Nu - med honom på långspömete - kan jag kanske börja göra nån nytta och fylla bensatanken och fortsätta där jag slutade igår...

Det går nog åt en hel DUNK med bränsle för att komma i balans med trimmandet...

Om jag skyndar mig nu, kanske jag hinner innan det kommer mer regn...

Såhär KAN jag inte lämna det....
Visserligen är det ganska skönt här på sängen också, men ....det gäller att förekomma regnet som aviserats till 15- tiden ....

Suck...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar