måndag 5 september 2016

Ensam ...men inte riktigt ändå....Absolut inte " själv " ..

När jag kommer in efter dagens första trimmerrunda önskar radion mig välkommen in...
Oekologiskt eller inte...Den glöms ofta påslagen - eftersom jag bara ska av o an ..osv...

Egentligen skulle jag " bara " kolla om det FANNS bränsle till en full omgång, men ...det ena gav det andra och snart hade jag väckt upp GRANNEN - hon som köpte lilltorpet ovanför mig....

Trimmern trasslade nämligen särdeles lämpligt in sin motordel i Kempeleros nr 1 -  och valde att avgå med ...paus....och just då såg jag henne utanför det mobila hemmet
( somliga har det välförspänt ...Både hus -  och en större mobil sak att köra omkring i...) ...och ropade en urskuldande  "  lite senare morgonhälsning " till henne....
Fick till svar att det är lugnt....
Förklarade med min megafonröst att gräset blivit farligt långt och hotar fälla folk...om man inte förekommer det....
Ett lite dämpat svar klargjorde att hon också " borde " ...

Så, jag lät trimmern vila och gick för att kolla larvförekomsten i blomkålsplantorna...

Där fanns  bara sniglar, så jag hade haft tur då jag DIREKT efter hemkomsten på fredagen klämt ihjäl en nykläckt klunga kållarver OCH minutiöööst kollat alla bladen...

Om och huruvida jag får nån skörd beror nu bara på vädret....Snart måste fiberduken fram till natten....

Sockerärterna har vuxit bra och bjöd på lunch....på stående fot...

Men..borde jag ta allt kronologiskt ??? Från morgonen ...

Det blev ingen värmebölja idag - som så ofta varit fallet JUST denna septemberdag - den femte....i många år i rad...

Datumet är viktigt, för jag fick mitt första barn då :) för en massa år sedan...

Sov rekordlänge i morse ...och steg lätt chockad upp 8.40....eller 45....

KANSKE börjar ha sömnunderskottet utjämnat snart ???

SOLEN lyste varmt och efter kaffe med två " hoppamackor " ( Nej, inga rostade gräshoppor utan ...hoppande bröd ...rostade....) ett gratulationssamtal till sonen och med nians nyheter ljudavstängda i bakgrunden ...gick jag ut....till tuppen - om ni måste veta :)

Av o an in och checka om jag fått tillbaka pengarna från Peten Koiratarvike ...och efter 2 samtal ...hittade jag posten också i min nätbank...

Varför kan inte företag gå under eget namn då man ju blir helt som ett stort O då det står DIGITAL RIVERS WORLD PAYMENT istället för Peten .....

Ut igen och JOBBA...som sagt.....med trimmandet...

(  Så, nu var jag fatt ....kronologiskt...)

Bra att sockerärterna vuxit så bra att den mängd jag åt - efter larvkollen - säkert motsvarade en vegetarisk ärtsoppa...

Hungern hinner vakna, men nu är det påtår kaffe och den ska avnjutas ute i solen...


                                                             *************

Tror nån jag hann med det ??? Nej, svetten hann just torka då en grön bil rullade in på gården och en kaar med gott minne undrade om vi skulle ta en åktur till Citty och hämta mina bytesbörsglas....

Ringde säljaren - som tyckte vi kunde ta det i lugn och ro "  oss flickor emellan " med TID ..nästa vecka...

Men...iväg skulle vi i alla fall ....tyckte A.....

Så...några timmar senare kom vi hem med bilen full av andra " bytessaker " ...

Sakerna och jag ut ur bilen .... och bilen och A  glatt iväg på nya äventyr = en fisketur innan fotismatchen....
Detta i MIN tv....och nu går jag till sängs ...ensam !!!

Det går synnerligen livat till här på laaandet - här som det borde vara ...bara lugnt...

Men...jag klagar inte :)

Och jag såg inte på matchen...Bara råkade kolla om den var slut - och ropade redan hurraaa då Finlands flagga visades o bild och nationalhymnen ljöd....Trodde ju att " vi " vunnit över Kosovo...

Gör de så FÖRE matcher ????

Nu är det nog god natt....

Kanske en titt på vädret ännu ....

Jaskabara...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar