måndag 26 september 2016

Nu HARMAR det...eller " grämer "...

Platta paddan / tabletten HAR en kamera, jovisst...MEN idag hade en normal fotomojäng vunnit...
TVÅ ...unga duvhökar ?? slog sig ner - sida vid sida - på elkabeln mellan mitt hus och stolpen i Äppellunden....
J......kla platta padda...Kunde ha zoom  :(

Den ena tog till vingarna -  och Lenovon hann INTE med ...men den andra satt kvar...
Artbestämningen lite oklar...
TROR de är juvenila duvhökar eller nån annan i samma storleksklaśs...INTE sparvhökar...

Jäääklar....

Nå, typisk fortsättning på en dåligt soven natt, då jag febrilt undrade HUR jag skulle betala elöverföringsfakturan om jag inte på nåndera kontot hade tillräckligt fyffe...
Kan inte överföra åt mig själv ...tror jag försöjt nångång...

Grubblade också över takstolsfixandet efter att takskivsbroschyren sagt att man ska MÅLA virket som plexiskivorna ska vila på....med VIT färg...

Skulle det bli pengar över till färg ??? Skulle färgen hinna torka ...och skulle vi / jag HINNA innan regnet som utlovas når hit....Suck...

Morgonkaffe / smörgås / kodtalstabellerna / tabletten och snabbt in på nätbanken....

Hmmm...Jassååå, jag HADE redan betalat fakturan ...och därtill svängt om siffrorna på det resterade saldot...
Det ...börjar med en NIA och inte något lägre...som jag trott i min halvdvala...

Ut och kolla " läget " ...

Fuktigt, men ut med skarvsladdar och verktyg...
Tog en promenad till bastun som blivit väääldigt bortglömd...Tände under grytan - så kan man bada i kväll....

Så slog det mig att NU var sista möjligheten att få in det gamla skåp som står i Bakskjulet - bakom Mellanrummet....Innan väggstolparna /fönsterfoder kommer på plats ...

Så jag tog en presenning, bökade undan lite diverse och släpade ut skåpet, vände det uppochner på pressun och släpade iväg med det till Bygget...

Vänta bara - det blir nog bra...

Där var det lätt att "kippa " in det och ...det kändes ...fint...Man kan ha verktygskorgen på det och ...klättra på det....
Lådorna måste putsas och slipas

Sen var det bara att fatta måttband och mäta stolpar....skruva i vinkeljärn och flytta stödbräden...

Nu är jag inne på matpaus medan borrmaskinen/skruvdragaren laddas....

En ...halvtimme kan en stackares " donare " unna sig ????

Kanske rent av en mugg kaffe ...take away.....

Vädret är just nu och ...förhoppningsvis ännu nån dag ...på min sida ....

I morgon kommer virket....så nu gäller jobbajobba....

Slutade lite före 18....

Hade tänt i bastun och ordnat bort allt utom gersågen, som jag i det längsta TÄNKTE att jag bara skulle täcka med pressu, men ändå förbarmade mig över och bar in...

Efter den absoluuut gudomligt  sköna bastun stekte jag två ägg till mina surbrödsovaler och märkte hur hungrig jag blivit efter att ha ätit  en väldigt anspråkslös lunch vid 12.30 ...kanske...

Nu är klockan redan 21.35, tröttheten ett faktum och sängen väntar :)

Nya tag i morgon ..och kanske lite mer koncentrerad ...byggare...????




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar