onsdag 28 september 2016

Tankar...

Från att allt känns väldigt motigt är steget kort ...ibland....till lättat sinne ....
Idag tänker jag redan på fönster....och inte vilka som helst...Nej...
Dörren till växthuset är inte planerad ännu, men man kan ju ...drömma...
Typ denna som jag har på verandadörren 

FINNS en plexiskiva som kunde överdras med färgad plastfilm så resultatet skulle bli nånslags enkel variant av blyinfattade smårutor....

Glasglas vill jag inte ha i en dörr som kan smälla fast av nån ....stormvind....

Regnperioden började idag och vi fick slänga in verktyg och täcka virke, men ...det gick hastigt då vi var två...

Hade innan bygghjälpens lite oväntade ankomst tömt tunnorna - vattnat båda hundarnas gravar/ buskar och plockat lite här och där...

Just nu BORDE jag planera uppgrävning av Visterian  - eller ett litet isolerat hus åt densamma....Tror nog den blir krukad...:)

Byggjobben har inte sinat ännu....men...

Nåjo, idag spöregnade det faktiskt och jag har tänkt att vedspisen ska få lite klabbar i sin lucka ...och jag får diskvatten och värme...Ganska rejäl byteshandel...

Fönstertejpandet inleddes med en provremsa på de uppsnyggade fönsterkarmarma....

Riktigt roligt....Ska nog fortsätta med det - medan vi chattledes diskuterar takstolarnas utseende...och om vi ska ha takbjälke eller inte...

Jag skulle vilja minimera all onödig tyngd / ändå bygga hållbart...

Var just ute och kollade hur mycket regn det kommit :
Tunnorna är fulla igen ...Nytt fräscht bastuvatten på bara knappa fyra timmar...

VATTNET är inte grönt !!!!
Var tvungen att koppla om vattenflödet med tilläggsrännorna, men det går ju lätt...


Underligt hur man blir HUNGRIG då det bara finns sylt och svamp och potis/morötter etc hemma

Vill ha PIZZA...:D

Inte ett gram smör/ olja eller annat att sätta på brödet ...

Nyttigt naturligtvis efter gårdagens kexfest...

Och inte vill jag KOKA abborrfiléer heller....

Nå, kanske jag skulle tejpa fönstren nu...Göra NÅN skapande nytta liksom...

Nöjd med dagen nog...trots pizzabrist....


En stekpannepannkaka fanns det ingredienser till :) Bara sylten kokat färdigt så blir det ...kvällskalas !!!

Hittade vindsfönstren också, så det finns orsak att fira...

Men nooog regnar det !!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar