onsdag 7 september 2016

Idag har det varit en FIN dag....

Inte nog med solen och den sköna vinden..
Hade promenerat bara ca 450 m då jag fick lift till butiken...och efter handeln och kaffe hos A blev jag och varorna hemkörda...

Klockan var väl då redan runt halv tolv och jag var huuuungrig…...Ett par tunna surbrödsbitar med TJOCKA lager leverkorv dämpade det värsta suget ...och av min goda svartvinbärssaft sjönk det också en försvarlig mängd...

Sen var det raka spåret ut...

Först gillrades råttfällan !!!
Den kloka jäkeln har INTE ätit av giftet och INTE brytt sig om betet i musfällan ...
Nu fick den rökt svål av prosciutto....och det BORDE duga som omväxling....

Den SVARTA svålen skars till råttgodis...
...AATTAN....:)

Vagnslidret som jag BÖRJAT städa för nån dag sedan SOPADES nu...Sen gick jag vidare till Snickis som fick en nästan total makeover...
Rullade ut två trasmattor över de trasigaste plastmattepartierna så man inte ska snava i hålen...

Ordnade alla verktygen och materialet som behövs till växthusbygget.....och inspirerades sååå av ordningen att jag bar ut gersågen på gästsängen, den laddade borr/skruvmaskinen och....batting på batting MÄTTES och kapades...och skruvades på plats...

HUR kan det vara att ett länge och HETT önskat projekt stampar på stället " hur länge som helst " ....och sedan plötsligt får en GRYM fart ????

TROTS att jag idag igen hade förlyft min axel och den  faktiskt var/ är sjuk som sjutton...

Nå, hade jag gått och lagt mig och gråtit över eländet så hade axeln nog stelnat till / " frusit totalt  " och vägrat samarbeta...

19.20' hade jag preciiiis lagt bort / burit in verktygen och sågen då A kom inkörandes på gården....
Denna syn möter besökare :)

Hans ögon blev verkligt stora då han såg vad jag gjort....Mest var han nog ROAD och ...lite beundran tyckte jag mig skönja i blicken och rösten...

En snabbkoll av Snickis nya image ....och han var " såld " ....

Sade att han har full nyttjanderätt till utrymmena och han var såå glad...Berättade genast vad han tänkt göra där :)

Egentligen kom han för att en kasse med växter hade blivit kvarglömd hos systern - sedan vårt söndagsbesök där - så han ville att jag GENAST skulle få dem....

GULA dagliljor...en hel klunga !!!
 De ska planteras i morgon....

Och så ska jag IGEN till byn - för efter dagens " pyssel " vet jag vad som ännu fattas och måste skaffas hem...

Diverse järnhandelsvaror....och lite virke....

Nu ska jag rusta mig för sängen  ...Kommer nog att sova bättre än förra natten, då jag funderade på " allt och ingenting " ....

Så - god natt allihopa ....sov gott !! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar