måndag 22 augusti 2016

Regn och ...lite lugnare liv...i väntan på bättre tider :)

HOPPAS på ett fungerande trollspö - eller...i klartext .. en spruta på rätt plats i axeln...i morgon...

Ringde Hvc i morse - efter att ha uppmanats kolla numret....DET hade jag ju glömt att ändra..och  varit  " stark i tron " inför att jag hade rätt urklipp faststiftat i fondväggens dammiga bräde ( en gammal dörr som jag spikat fast ovanför arbetsbordet !!! ) och...bara hade kunnat  kolla det nya numret där...
Hyllstöden SKULLE vara temporära...


Men se, där hängde lappen om " Ansökan om reparations- och energiunderstöd 2016 "....
Ansökningstiden har gått ut...24.3 i år...

Hmmm, nu kan jag fästa hyllbården med DET stiftet och ta bort...synålen....
Det var dessutom för en väns räkning jag klippt ut ansökningslappen...

Nå, Kimitoöns HVC finns i min platta, så numret implanterades i mobilen och uppringdes...

Fick efter lite dividerande en tid i Bruket ...redan i morgon....Säger inte VILKEN tid, så eventuella tjuvar hinner spetsa sig på storkap....

Skickade en chattinformation om hjälpbehovet till kompisen, för denne har sagt att hjälp ges om man ber om det...

Hittills har jag sluppit " tigga ", för han är mån om att fråga och ta reda på ....

En synnerligen observant chaufför är han också....Ett sant nöje att åka med...

Hänsynsfull, tålmodig, inte EN svordom eller irriterad kommentar....Det må sedan gälla hastighetsbegränsningar eller medtrafikanter...
Körsättet är bensin-/ naturbesparande och ...faktiskt råkade jag bland tidningarna som ska till insamlingsmolocken hitta en Pirkka från 11/2012...IDAG...:)

Aja näin - ja säästät....( Kör så här - och spara.... )

" Det lönar sig inte att samla fart som måste dödas av bromsning "

Egentligen hade jag inte tänkt sortera de sorterade tidningarna / pappren, men ...eftersom jag kollade utrymmet under vindstrappan för att se hur omfattande städning det behövs innan man får fram innerfönstren, så...blev det så...

En full kasse blev det av sånt jag sparat av olika orsaker...Som en MILLENNIUM- upplaga av...HS månadsbilaga...
170 sidor reklam och millenniuminfo

Ett av barnbarnen föddes då och jag tänkte ge den här 170 sidor tjocka tidningen åt honom....

Åtminstone ska jag nu fråga om han vill läsa den :)

Fönstren GÅR att plocka fram och den vetskapen gör mig glad....
Men de SKA  tvättas, liksom de " oborttagbara " ...

Åtta fönster per enhet / 16 sidor....X 5...Då är inte verandafönstren eller duschrumsrutorna medräknade..Då blir det 6 sidor till...

Ingenting för en ..supraspinatusinvalid ..eller nån som drabbats av ruptur på rotatorcuffen :)

Nå, nån ruptur tror jag inte på, men jag HAR googlat ...som vanligt...Och jag älskar de latinska namnen på alla de kroppsdelar som jag personligen drabbas av haverier på...och annars också...( Läste latin tre år )

Kanske är lite miljöskadad efter sjukhusjobbandet ( Danderyd 1969 ), men intresse för medicinsk teknik sitter i ....

Bl.a hade jag aldrig sett HUR en axelprotes är konstruerad förrän idag....Intressant !!!

                                                           *********

Var i blåbärsskogen igår...en liten stund...Det gick gansla bra att plocka bär med armen hängande rakt ner, så jag fick ihop mellanmålsingredienser för ca fem separata mål.....
Lite blandat med krusbär och lingon ...och grekisk naturell yoghurt...Oj sååå gott !!!

Vitaminbomb : krusbär, blåbär, lingon...


Börjar bli dags att få symaskinens trådspänning i ordning också, för nu har jag klippt upp nyaste loppisfyndet i sidosömmen och har tänkt " pimpa " den blommiga kreationen med löst draperat svart tyg ( som gör att inga valkar syns !!! )

I ärmöppningarna har jag tänkt fästa nygamla svarta lång-eller 3/4-ärmar....

Hade 6 i handarbete i skolan, men då hade jag absolut INGET  intresse för sömnad och sockstickning....SYND !!!


Kanske ..borde börja plocka in disken, städa bort urklipp, tidningar och..... tapetrullen som jag igår natt satt och ritade växthusets fönsterindelning på....

Skalan ...hömmmm...Jag och matta....
5070 mm i verkligheten blev ca 50,7cm på tapeten :)

No comments needed ...??

Men jag fick klart för mig VAR det ska bli batting och var strävor ...och fönstrens platser och hörnen....
En massa ahaaa- upplevelser ...och ...ut för att rita måtten på stommen....och demontera det tillfälligt byggda...

Nu är det bara att MÄTA rätt....och det lämnar jag åt nån som kan ....

Materialåtgången är begränsad och ...inga byggnadstekniska VARGAR tillåts....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar