lördag 20 augusti 2016

Fullmåne och ingen chans till aktivitet....

Kroppen knakar i fogarna, fästingarna är synnerligen ...ofina...och nya uppdrag väntar....

Det betyder att jag MÅSTE få en tid på HVC redan i början av veckan, kanske en cortisonspruta i axeln och ...grälor av nån känd eller okänd medicinman/-kvinna...

Jag SKULLE ta kontakt efter det förra besöket på hvc - efter avslutad medicinkur - och infinna mig högst personligen ..för kontroll ..och provbitstagning....

Börjar bli...snudd på ett år sedan...( Därför säkert grälor.. Oavsett VEM som nu råkar ut för mig...)

I fortsättningen  MÅSTE jag börja använda andningsskydd när jag städar i Snickis....Försöker ju att inte dra upp damm, men det är hart när omöjligt då lådor välts på golvet och innehållet sorteras...och långborstens styva nylonhår sprätter iväg blandad dammkonfetti...( Inte ens partiklar från bara detta millennium, utan diverse stuff från det tidigare/ föregående...)

På kvällen är det hosthost och man snyter och kraklar ...SVART....

I morse fick jag användning av EN av fem lite bättre utvecklade NAGLAR...
BRUKAR inte gräva mig i ..rumpdelet, men i samband med morgontvätten märkte jag att något kliade där...och just det...

Där hade en ofin fästing bitit fast sig...Ca 10 cm från den övre imaginära troskanten...

OMÖJLIG att få tag i med nån fästingplockare och absolut inte något man ber nån vän om hjälp med....
HAR två plockare.....

Använde som vanligt mig av KLÖS-metoden...
Desinficerade bulan och smetade på lite cortisonsalva...
Fästingen fick ligga på tvättmaskinen i väntan på vidare åtgärder och morgonsysslorna fortsatte med kaffe och smörgås...

Nu då jag tänkte att jag kunde fota kräket för denna dagbok, hade det försvunnit....

Tydligen hade jag fått ut den hel...med huvud och allt...och jag mitt arma nöt ...BORDE ju ha åtgärdat den GENAST...

Nu vet jag ju inte om en bortriven/- klöst /- plockad fästing KAN bita sig fast i sitt offer på nytt, men...äsch...

TRODDE ju att den var huvudlös och totaldöd....

Fullmånen...Hmmm, tyvärr kan jag pga axeln och allmänt ledont inte utnyttja den runda himlakroppen / jordsatelliten den här gången...
Bilden tagen 04.17 i nattast
Får ta en raincheck till nästa omgång...

Har fått ett HEDERSuppdrag som tassvakt i en veckas tid....

Har i NUSKICK inte skuggan av en möjlighet att sköta ett sådant med hedern i behåll, så nu gäller det att övertyga nån läkare om att snabb bot är av nöden...

Skulle ju vara synd att inte klara BILKÖRNING då sådan erbjuds som " delbetalning "....

Också i övrigt är listan lång på friskhetskrav :

Växthusbygget är ytterst beroende av uppehållsväder OCH friska kroppsdelar, gårdens grästrimmande i sin tur helt maskinberoende och ...maskinservice ....ja, sånt KOSTAR...

Jag kan inte gå med LIEN heller, för SÅÅ vänsterhänt är jag inte ändå...Lien kräver två händer, inte just nån styrka, men teknik som är inarbetad i höger-vänsterriktning....

Klöverfälten är redo att slås, gunås...men ...

Igår kväll satt jag " sobbing i soffhörnet " ...En FILM ( jodå !!! IBLAND blir det rätt tid/plats / ämne ...)

Crossroads: A Story of Forgiveness/USA 2007.......
För seriefigurgillaren en poisitiv casting :)


Skönt att få snyfta loss...FÖRSÖKTE medvetet utnyttja situationen och fälla tårar över " hela
världens orättvisor " då nu det väääldigt sällsynta tåraflödet var igång....

Men ...en stund efter filmens slut var det absoluuut läggdags och ..trots månen bak' skogen somnade jag fort....

Onna är på intet vis fallen i glömska - isynnerhet på kvällen känns det tomt och ...täcket ligger väldigt löst runt min kropp...Ingen 13,5 : are som klämmer tll det i höftregionen....

Den lilla hyllan med mina " Dearest departed " är fäst i väggen ovanför min vänsterarm - då jag ligger i sängen....och det sista jag aktivt ser på innan jag släcker.... 


Bilden / foitot togs  för NÄSTAN åtta år sedan ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar