lördag 6 augusti 2016

Lever till ytterlighet farligt :)

I morse vaknade jag JUST som jag kanske skulle ha missat planet till Grekland....
Hade blivit aaaningen för länge och diskuterat CITES* med en djurskyddsansvarig i Finland...
Skulle embarkera via bakrampen på flyget, där det fanns en otrooligt hög trappa ....

Men ...hur det gick får jag aldrig veta...Antagligen stannade jag hemma och såg fler 007- filmer, som inspirationen tydligen kom från...

Nåååh, det var INTE det jag avsåg med farligt...utan Alan Tichmarks " Love your garden " - som kom i repris från tisdagen...
SUCK....

Men jag kunde IGEN konstatera att det är BRA att min damm INTE är färdig - trots att jag påbörjat grävandet redan 2012 ??? ( Måste kolla så jag inte far fram med osanning och inkorrekta siffror ) 2013 grävdes och cementerades  bäcken....

Precis...2012 såg det ut som på bilden ...De svärdliljorna som växer mitt i det trimmade skulle stå på LILJEHOLMEN nästan mitt i dammen...
Det trimmade området utgrävdes år för år ....och kommer väl att tas några spadtag ännu ...

Vad är nu fem år i en människas liv ...om dammsystemet  ( PANTANAL ) blir färdig nästa vår ????




Bastun skymtar i bakgrunden bakom hallonsnåren....


Riktigt så stor som dammen i dagens repris BLIR inte min pöl, men jag fick en hel del idéer ...igen...

Farliga program ;)

Och så har FPA förmodligen tänkt att jag ska själafrid under veckoslutet - och betalat ut pensionstillskottet IGÅR, teots att det annars alltid varit den sjunde...oavsett lö/sö...

Så jag betalade växthusvirket IDAG istället för på måndag...och jag kan gott tillstå att det var med STOR lättnad jag tågade iväg med mitt barnvagnsunderrede på veckohandel....

Nu ska battingarna och takmaterialet ANVÄNDAS till det det är ämnat...

Satt nyss  en stund och pustade i bÄrsÅn efter att ha krattat ihop och UPP fyra av de redan beryktade HÖGARNA i skottkärrans djupa famn....

Där i den fina skuggan funderade jag ännu en sista ( ??? ) gång på armeringsnät, men....det GÅR nog att BYGGA en stomme som bär upp ett lite mindre " häftigt" metallnät....

Det FINNS ju nät nu då gården inte behöver vara " hermetiskt " tillsluten....Som min första sats ättiksgurkor av idag :)
Testar en ny lag med de största gurkorna



Men det funderar jag inte vidare på NU, för jag kom bara in för att ta med mig " knipsaren " - dvs.  sekatören eller avbitaren...Ska ta bort nedhängande fjolårig humle som är knastertorr och inte rolig att stöta mot...


Och åt två kalla kåldolmar...som efterrätt...

Inhandlade förresten lite i förskott RÖKSPÅN så det finns färdigt då höstströmmingen kommer, för då ska min murning testas med rökning av färsk fisk....

Enklare med köpta ...ibland bättre..

Så har VI  bestämt...INTE bara  jag :)

Har nångång för länge sedan  fått nånslags AL-PELLETS som bara glödde  utan att ge rök från sig... Vissa " flismaskiner " gör grövre material tydligen...
Min maskin FLISAR rätt fint, men OM det ännu bor getingar i den så vill jag inte ha fler stick...
En satsning på färdig vara för under 3€ var dessutom inte oöverkomlig...

Ja, här är väl inget mer att tillägga ...Klockan blir snart åtta p.m  ( 19.45 enligt plattan )och jag har tvätten inne och en bra dag bakom...

Kan man önska sig mer ???

Joooo, se på dagens bild förresten ..här under...Jag blev sååå glad över årgång 2014 som hittat upp på spaljen ....
Tätt tryckt mot fönstret....Varmt och tryggt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar