torsdag 4 augusti 2016

HÖGAR....

Regnväder och arbetslust genererade högar ...Tvättade krukor / ugnsformar / glasburkar och diverse annat i duschrummet...

Uppe på vinden högar av tidningar / urklipp / dagboksblad i pappersform / julgranspynt...sopor...

Gjorde ett FYND i form av ett riktigt näpet halssmycke, som jag inte vet något om ännu...
Ett litet grönt hjärta i en matt - mässings ??? ked....

Onnas regnoverall hängde där jag kom ihåg och den röda reflexvästen som har ca 9 år på nacken kom fram....
Försöker ju avyttra alla hundgrejerna....TROTS att jag är såååå delad i frågan...

HÖGAR blev det också nedanom vindstrappan då jag kastade ner det som skulle återbrukas....

Nu på kvällen har jag gjort högar i trädgården...Rev upp tistlarna som nästan utan undantag har blommat färdigt och ...nässlorna som blommar som bäst och INTE behöver fröa i den nyaste rabatten...
Också en stor massa maskrosor och deras släktingar kom bort ur dammplanteringen - så de utblommade trädgårdsnattviolerna, toppklockan och franska kungsljuset kan fröa av sig...

I morgon måste jag ha högupplockning, för ...om det INTE regnar får jag två eller tre hallonplockare hit...

På vinden sorterades nog också kläder som nu hänger snyggt och systematiskt på hängare...

Vinterkläder / höstplagg / sommarpersedlar.....Loppiskläder för sig och...några  få egna....för mig :)

Säg sedan att jag INTE är systematisk....

Naturväktardags, så nu kastar jag mig och temuggen på sängen...

Hörs om jag inte somnat :)

Årets första fula druvgurkor....goda trots utseendet :)


God natt !!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar