torsdag 11 augusti 2016

Börjar bli allvarligt orolig.....Kanske helt onödigt...

Det kan ju vara farligt att döma / bedöma andra utgående från de egna vanorna, men ibland MÅSTE jag djupdyka utan att kolla bottenformationerna....

Det gäller a) min vän Facebook och b) filmernas värld...

Med ytterst dåliga erfarenheter av alkohol blir jag väldigt orolig då bild på bild av " tgif"- bilder med glas/flaskor eller burkar ...poängterar det " lediga" ....

ÄR det " ledigt" eller är det ..." fängslande " ??? Gränsen är skriven i ...vätska...

Samma sak med filmer ...
Nu är jag jävig i vardera fallet, men ...åsikter kan jag få ha i alla fall...

Då mina barn var små och tonåringar använde jag ingen alkohol - om man inte räknar med ...resterna av en MINIATYRflaska Cointreau då och då om jag använt sådant i nån kaka....
Inte ens på de ...tre/fyra krogbesök jag gjorde mellan 1982 och 1990 drack jag mer en 1,5 grogg !!!! Lätt att minnas då det var så lite...och uppdelat på två separata gånger..

Nej, faktiskt blev det EN gång till :  ett testtillfälle där man skulle dricka ungefär den alkoholmängd som finns i en drink - och sedan köra bil....På avspärrat område och under övervakade förhållanden...

Uj vad jag klåpade och uj vad jag mådde pyton....
" Never again " håller bra....


Har aldrig haft något behov av sprit efter tonårsåldern...
Mår inte bra av starkvaror och blir egentligen bara deppig och ...ännu mer ohämmad än vanligt av att dricka...
Redan ett halvt glas champagne kan räcka för att jag ska " häva ur mig " precis vad jag tycker och tänker....

GILLAR att ha full kontroll, att KUNNA vara i körskick ( även om jag inte har bil ) och jag njuter definitivt mer av ett giftfritt liv än ett förfalskat/ förvrängt eller förljuget liv MED glas/burk/flaska som " stämningsförstörare "
AVKOPPLANDE ???
Inte för mig....

Samma sak är det med filmer....

Vet inte varför, men det verkar som om folk skulle BEHÖVA verklighetsflykt...riktigt " på allvar " ...och ofta...

VARFÖR det ????

Räcker inte familjen och det egna hemmet ???

Filmer är ju ANDRAS liv / fiction / våld / ett otal atal andra genres....

FÖRSTÅR ensamma människor i en stadslägenhet...DE behöver kanske en film då och då - alldeles som jag ser nån sporadiskt och OM det råkar komma någon då jag känner för det...

Använder inte mig av programblad eller förhandstitt typ : " vad kommer det idag då "

Ett undantag utgör filmatisering av nån bok jag läst - som senast om Stephen Hawking's
liv....The theory of everything....Den hyrde jag på plattan faktiskt...

Sammanlagt kanske fem filmer per år.....och närmast för att bygga på kunskap...

Och då skulle jag inte BEHÖVA veta mera :D

En god bok kanske skulle vara nyttigare för mången än ... burken/ flaskan/ filmen...

Ingen kan må illa av att utveckla skrivandet - som banne mig börjar anta så fatala former med särskrivning/ felskrivningar / ordvalsfel och annat....

Visst kan det se lite komiskt ut då " sälen för hunden " är si och så stor...i en annons...Bara för att nämna ett exempel...

Inte lätt det här....

Skulle det inte ösregna just nu så kunde jag ha hoppat på cykeln och avreagerat mig ...om den inte haft punktering på bakdäcket....för kaffemjölken är slut.....

Jo, det är en cykel - om än uppochned..

DET är en mindre karastrof i detta hus....

Men...morgonkaffet fick en rejäl dos och är drucket, så nu väntar jag på uppehåll för att slippa paraplypromenader....

P.s

Blev en paraplylänk i alla fall...Var hemma redan 11 och...skam till sägandes :

Var tvungen att vila på hemvägen - på granngrannarnas båttrailer - sååå dålig kondis har jag...

Kanske därför jag irriterar mig på saker och ting som inte borde röra mig...Folk FÅR göra hur de själva vill, bara jag inte behöver se det...

Så är det bara....den här gången...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar