tisdag 24 januari 2017

Måste bikta mig ...och har gripits av ekologiskt vansinne :)

Nå, å andra sidan har jag biktat mig redan på fb....och saken VAR inte världsomstörtande...
KAN inte bara ringa till folk och snarvla VARJE gång jag skulle vilja ha ...råd / tankeutbyte / idéspärrar eller , tja vad det vara månde ...

Joonej, gårdagens kaffemjölkssurrogat ...VAR inte det...

och... det är fräckt och simpelt av marketägare att lura gamla damer /tanter med att ställa upp FINA icke-kylhyllor med veganmjölk av olika slag OCH bland dessa pilla in en sort som jag aldrig sett förr...
Arlas café maito classic....


I den allmänna vara-ute-i-stora-världen-stressen tog jag inte brillorna på ...nappade burken och väl hemma avnjöts en fullkomligt hedniskt GOD balja kaffe...
Läste på burken : MJÖLK UHT....

Inte mer om detta, utan snabbt som synden över till mina reseprojekt....

A) har nu efter synnerligen moget övervägande beställt TVÅ olika färger till håret...
Min vanliga - visserligen nu helt " fejdade" - röda OCH en kastanjebrun....
Just for fun...om nån undrar...
Riktigt egen planering :D

Har inget behov att framhäva mig eller " täcka" grå/vita eller andra strån i kalufsen..Gillar bara ...omväxling i den spegelbild som möter mig...
Och ..eftersom resegarderoben går i ganska dystra toner, så måste jag ha färg NÅNSTANS...
Mitt sällskap HITTAR mig bättre också...om vi råkar komma ifrån varandra...och skallen sprakar som polerad koppartråd :DD
Jag klipper mig själv, så det blir nog spännande...

Eftersom jag var inne " hos "  min huvudleverantör av ekologiska medel och matvaror, beställde jag där och nu ...privata saker.....diskretare än i  Knallis ...
Säger inte vad, men  B) tvättbesparande grejer :) och som sagt ekologi är viktigt...

C)  Som pricken på i:et ..en förpackning rökelsestickor....

Kanske skulle börja JOGA också, men närmast har jag tänkt röka mina kläder ...lite..

Ni som följt min dagbok vet hur bekymrad jag har varit / är över stuglukten i mitt hus...

Den har visserligen minskat - tror jag - sedan jag skaffade en luftrena...nä, luktskylande  ...gelförsedd dosa...
Har flyttat denna till olika platser i mitt hem...Först i tamburen, sedan köket och nu ligger den under min säng...
Kanske därför mina ögon går i baklås på kvällen då jag ligger med plattan på magen och ...diskuterar / studerar / skriver / ser på Arenanprogram / läser...



Åt just hälften av den otroligt goda veganrätten från igår ...som idag utökades med risottoris...
( Ekochampinjonerna passade fint, liksom de kaffer/limeblad jag igår lade till )

Gick i köket och muttrade :
" Måste...lära ...mig ...halva...portioner " ..i sträng uppläxande ton....och tog bara en halv...

Klockan har hunnit fram till " middagsradio "  och prioriteringar och system  angående statens  trafikplanering dryftas i Slaget efter 12...

Så ...det lyssnar jag på nu...och sen ska jag ut och förstora sparvuggleholkens ingångshål, fästa det färdiga taket och skruva ribbor för fästandet av " burken " ....
Måste eventuellt ta bort lite av taket längst bak för att få holken att " sitta " bra mot träd eller vägg...

När jag kommer in igen har jag ett annat - kvinnligare -  projekt liggande på köksbordet :
En gammal  choppad " body " ..som ska få ett bit av en cykelbyxbunt inmonterad i ryggdelen...och större mellanrum mellan..." the ladies " ...
Annars kan jag inte andas....(  Fnisss...)
Min är avklippt vid midjan...

Wish me luck :)

Det blev bägge sysslorna i omvänd ordning...
Installerade nya kupor i bodyn, men ena kom lite upp och ned, så ...får sprätta...
Cykelbyxbunten däremot funkar bra...som ryggförlängning ...på tvären...liksom...

Holken fick sitt tak på och ...bottnet börjar ta form...
Men säg det som här blir färdigt ....
Det mesta är på hälft...

Orktekniska orsaker ???

Nu slutar rapporten härifrån, innan ni skönjer en viss missmodighet ....

Det BLIR nog bra...Nästa vecka får man äta...t.o.m CHOKO ...

Såna kanske....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar