lördag 9 april 2016

Det var ganska träffande....

Jo, i morse vaknade man ...igen för x:tte gången för DENNA dag....och steg upp....
Onna hade ätit grisöron - ett på fredag och ett ...redan på torsdag....Magen protesterade i natt....HENNES mage...
Ett magförstörande öra kvar ...till  NÅNGÅNG

Nå, det skulle vara fint väder enligt rapporterna, men ....en envis dimma hade rullat in...

Det störde inte mig, för " det finns innejobb "..…

Efter morgonrutinerna fick jag en underlig inspiration att ta mig an folkkulturarkivets frågelista - som lääänge varit uppinnad på väggen med en knappnål ....bakom mitt kära kulturredskap...nämligen den mycket välanvända RADION...

Gammal trotjänare, men allt funkar

Listan skulle lämnas in " senast den 15.4 " så jag hade haft en knapp vecka på mig före deadlinens yttersta datum...

För att slippa pilla med e-post tänkte jag att jag på vinst eller förlust kunde pröva plattans inbyggda Kingsoft ....något...office...och se om det går att skicka dokumentet via nån delningsfunktion...utan att klippa och klistra...

Inspirationen höll i sig och ...trots att jag en gång tryckte fel och redan hann tro att 7 av 8 punkter schabblats bort då... jag hittade mig på webbläsaren och inte för min döööd kom ihåg vad skrivprogrammet hette...ja, så kom min ryggmärg visst på hur jag knappat in mig....

Likaså hittade jag på hur jag skulle " visa / korrigera /läsa och SKICKA "

Om det NÅTT mottagarens mejlbox vet jag inte ännu....
Och om dokumentet finns kvar " där jag lämnat det " måste likaså kollas...

Närminnet är lite nyckfullt :)

Men det " TRÄFFANDE " då ???

Frågelistan heter " Vackert väder idag " ....Och det BLIR nog ...vackert - bara klockan fått hållas och jorden roterar i rätt riktning ...

Det LOVADES igår ..om jag inte missminner mig :)

Sak samma, listan är besvarad och förhoppningsvis skickad och ...jag har eldat och ätit resterna av gårdagens lilla torsk med äggsås ...och är mätt och varm...

Vad mer kan man begära ???
Som " bonus " en liten glimt av gårdagsplaneringen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar