torsdag 28 april 2016

Matte har fått superfnatt ...Kanske solsting ???

Månne det här ska sluta väl ??? ( Undrar jag - Onna - för idag skriver jag....)

Matte har beställt ett par RIKTIGA skor och den här gången sådana .... som ska göra henne LÄNGRE !!!
Hoppas hon inte bryter benen ...eller stiger på min svans med sina nya " styltor "...

DETHÄÄR är mattedojor !!!...
...men de här ?????


Hon som går till vardags med fuskcrocs och stövlar ....och däremellan gnäller om sina sjuka fötter....

Och....en " transparent tunika " ska också komma med posten, så nu undrar jag verkligen vad som är på G...

Just nu ligger hon och vilar, för hon fick HETT där ute....i stövlar och halare...när hon grävde ..larver åt mig och samtidigt vände trädgårdsland....

Det finns förresten en massa olika GODA larver och stora skalbaggar som jag letar riktigt själv också...Matte brukar nog säga till om hon ser nån som undgår min skarpa syn, men hennes näsa är inte lika bra som min nos...
EGENTLIGEN har jag svart nos !!!

Nu på våren GÖR hon inte riktigt allt som hon SÄGER att hon ska ut och göra....
Ett bra exempel på det var i går kväll då hon sade att vi skulle gå och TÄCKA den " sållade" myllan i skottkärran....Då hade hon sina INNECROCS på sig och bara långärmad tunn blus under västen....Och fleecebrallor som hon kallar PÄLSBYXOR då de är så HUNDHÅRIGA...

MINA hår alltså....Jag ser nog att det finns annat på dem också....så det är bara fult förtal...

Nå, inte täckte hon nån mylla....Hon tog grepen som stod lutad mot gamla bastulaven  - som hon gjort om till bÄrsÅbänk....och " skulle bara " samla ihop allt torrt som hon dragit upp från gamla växthusgrunden...

Hur som haver : på en liten stund hade hon vänt jorden och kippat skottkärrans innehåll över sockeln....och lämnade skottisen över myllan - som lock....


SEN ville hon in, men tro inte att hon kom MIN väg...

Nej, hon skulle gå runt huset och " natta" alla nya växter, plocka bort de kvistar som hon haft som skydd runt dem då de inte ännu kommit ordentligt upp...så jag måste gå tillbaks och säga till henne....
( Klockan var då redan 21.35 !!! )

Det gör jag ofta, för annars glömmer hon vad hon skulle göra...T.o.m då hon säger att hon ska till Tuppen kan hon förirra sig nån annanstans...Sen ser hon mig sitta vid Tupporten och skrattar och säger : Joojaveeet, kommerjust....

Så ni ska veta att det är ett riktigt hundliv här....Och man blir TRÖTT....Så trött att Matte inte ens kan bädda sängen då jag ...slocknat på överkasthögen ...som är jätteskön...

Matte har smygfotat mig....
Men nu ska hon visst ut igen, så jag måste gå och vakta henne...

Hej då !!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar