torsdag 21 april 2016

Farligt med pauser....

Inledde utearbetena idag med lätta övningar ...

Sådde honungsblomma ( Baloo ) i fördjupningarna i de två mullpreparerade halmbalarna på Sydväståkern...Och ...sömntuta i två i fjol uppgrävda " plättar " där jag pillat in våriris och kanske något annat...

Fortsatte med ogräsrensning i största rabarberlandet och...därifrån till det 2009 jordfrästa köksträdgårdslandet, som jag nu spadvände för sjunde gången...under min era här...
D.v.s orkade inte riktigt till slut ...Ryggen sade till att det är paus...

Onna hade dittills konsumerat EN tjock kastanjeborrlarv och ett dussin knäpparlarver, så hon behövde kanske också ett litet avbräck....En maskrosrosett hade hon dessutom tuggat i sig med en salig min i sin mullbeströdda nuna...

Ja, jobbar man kroppsligt så ...sätter det fart på ämnesomsättningen och jag behövde bara säga att jag måste gå på tuppen, så var Onna på väg dit....

( Tyvärr finns hon inte med i rullarna då/om  jag blivit så dement att jag inte hittar dit själv, men hon visar tydligt hur mycket hon kan ....och jag borde vara van vid hennes tankeverksamhet, men.....)

Nååh, eftersom skrotet som varit samlat vid Vagnsliderväggen inte längre ligger där utan ..
i  Salo, så föll det sig naturligt att samla ihop presenningen som täckt alltihopa....

När man nu en gång gick där förbi...åt rätt håll...

Presenningen formades till en lös rulle  och denna placerades i garaget på lastpallar....

JUST vid dörren låg det med avsikt efterlämnade LOCKET till den dumpade bollgrillen....

Aaaaah, javisst...Det skulle bli ett fågelbad....DÄRFÖR sparades det...

Vad då PAUS ???? Full fart framåt....

Locket med, spaden stod inte såå långt ifrån och hastigt var en lagom stor grop grävd mellan Mellanhelleborusen och lite förvuxna julgranen....Där kan fåglar bada och dricka och har nära till gömslen...

Locket ska bli ett fågelbad

Gjutningsjobbet började jag inte med nu, för ...kaffetanden sade till...och mitt ut i tomma
( ??? ) luften utslungade " NU är det kaffepaus " - rop...fick Onna att springa i riktning mot
trappan, viftande med sin vackra plymsvans ....

Jo, hon vet vad kaffepaus är :)

Hade precis fått  torrkaffet och vattnet i koppen och skurit en bit av äppel/lingonrulltårtan då Radio Vega bjöd på Rolling Stones i torsdagshälsningen....

Vadå paus ??? :D

Nu blev det  DANS  för hela slanten !!!

Inte alls ovanligt hos oss....

Radion på högsta volym...och rivig R&R...och kaffet fick vänta på mjölkskvätten....

Hmmm, mer kanske hopp& skump.. med de torpmorliga behagen i de egna  händerna....för undvikande av ..bristningar ...
Golvet höll ...igen....

Under " dansandet "  kom jag att fundera på om det gjorts någotslags statistik angående musikprogram som...tänder äldre personer ...och de därpå följande hjärtinfarkterna...

Sådan  har ju gjorts med anledning av strokefallen i samband med formula - ishockeyfinaler - fotbollsditon...

Av dessa tre sistnämnda har vi här nog inget att frukta...

I  synnerhet Formula ...är verkligen  det som ligger allra längst bort från mattes intressesfär...

I det fallet behövs inte ens en kort snutt i sportrutenyheter...i VÅR tv...

Fotis och hockey går an ...kortvarigt...:)  Skickliga passningar och oförutsedda mål är riktigt ...njutbara....

Samma kunde man tyvärr inte säga om utomhusluften - som tvingade in mig tillbaka efter pausen...

Nån jäääv....i grannskapet har bestämt sig för att bränna något som luktar värre än aphuset på Högholmen....

Jag skäms inte att säga det :  Det är förbjudet att bränna sopor !!!

Därför åkte mina iväg på måndagen....och räkningen kommer om en tid...

Orättvist att den som är laglydig ska betala - medan andra som BRYTER mot lagen kommer gratis undan...

GRRR....

Man får hus - visserligen i sämre skick varande   - och en större tomt ... i Spanien för 25 000€ och uppåt.... En möjlighet för en äldre tant att slippa vinter / slask / kyla / regn / och ...skrotbrännande grannar....sen nångång OM ...

Kanske barn o barnbarn vill komma till ett " specialhotell "  under sin semester ????

 Adressen är faktiskt inte ännu fastslagen , för....ett par år ska man väl ännu orka i Finland ...och få ihop mer respengar ....

Rightmoveoverseas....och andra....

Tål att funderas på....medan bastun värms och en halvvegetarisk lasagne doftar gott i ugnen....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar