fredag 1 april 2016

April april...men nej, inget lurendrejeri här ...

Håller jag på att bli en TRIST vuxen månne, men ....ORKAR inte med alla " skämt " som forsar fram i alla medier....så vänta inga sådana här....

Har varit på vift idag ...på kaffeprovsmakning på Lalla Vinde i Villa Lande ....
Ett rejält ekologiskt kaffe ...en bit grönsakspaj och ...lite blädder i trädgårdstidningar medan kompisen lånade böcker....

I morgon kommer h-n och lilla vovven i bastun, så den har jag förberett med tände och klabbar...

Lovas fint väder så .....

Blev kanske aaningen för mycket av den ädla drycken, så när jag kom hem ville jag ha bara MJÖLK....som neutralisering...

Nu på kvällen blev det kakao....Inte den på bilden ...men det märket är bäst....


Igår kväll var jag OCKSÅ på rymmen....men bara i byn ...på bibban ....per fot..

Man kan inte låta bli att nappa på en bokpresentation av det slaget : en fågelbok som nominerats till kandidat för årets naturbok....

Linnuntie heter boken...Fick den dedikerad ...och på skuld, för några pengar hade jag inte igår....

I morse betalade jag den sedan direkt....och läste den nu på kvällen med gott samvete..

Där var det för idag....

Tänker lägga mig på soffan och bara slöa...bara jag fått ett nytt batteri i fjärrkontrollen....

Det kanske finns något att berätta i morgon....

Gamla skämtskyende tanter tycks bli tidigt trötta :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar