torsdag 31 mars 2016

Att göra allt så svårt som möjligt ...

Bara att sucka och konstatera att så är fallet här....ÄNDÅ är jag en mycket systematisk människa... längst inne....

Till exempel kan nämnas akuta deadlinesituationer, då jag MÅSTE ha något gjort till ett visst datum eller klockslag....
Min sovkammarklocka...

Jag har ALDRIG  försenat mig till ett politiskt möte - eller ....som komplexfylld tonåring till en träff....eller annat tidsbundet...

Snarare då tvärtom....Har fått gå " kvarteren runt " för att komma i " tid " och inte verka efterhängsen...

Nu på senare år har begreppet " träff" snarare betytt tandläkarbesök eller ...träff vid postlådorna - där nån av honkön plockat upp mig för en tripp till Stora Byn...

I tandläkarens väntrum  har jag suttit också som yngre och ...fagrare :D ...
Bilden tagen under en dyksafari 1991...
Se bara på bilden t.h...


EN gång hörde tandläkaren mitt tidningsprassel in till mottagningen / tortyrrummet och stack ut ett förvånat huvud....
Jo, TIDEN var rätt, DAGEN rätt men VECKAN fel...En vecka i förtid...

Han bjöd in mig på en kopp te ...för han hade haft en annullering, men ändå inte tid för mitt käftamente....

Han gav mig sedan beröm för " att kunna borsta tänderna korrekt " och gjorde ett fint jobb själv också...De plomber han " satt dit " HÖLLS ....

Men nu till sak...den senaste - som kunde ha gjorts på ett betyydligt enklare sätt....Säkert HAR jag gjort det en gång tidigare, men...glömt...resultatet..
Ett svagt/vagt minne i bakhuvudet säger att jag då hade mitt 50 m långa måttband till hjälp...

Medan jag byggde om i bastun, var jag tvungen att fnatta av och an många gånger per dag - eftersom eluttaget i omklädningsrummet är " bannlyst " ....och jag sågade o kapade o slipade i tamburen som jag berättat tidigare....

Funderade ofta under arbetets gång HUR lång väg jag tillryggalade dagligen och beslöt mig för att mäta upp sträckan...NÅNGÅNG...

Sagt och gjort ...Till invigningen fäste jag ett snöre vid farstutrappans hörnstolpe och ledde det vidare via butikstransporten till prydnadshallonen och till de franska kungsljusen till hallonsnårens första - andra - tredje stolpe osv tills snöret tog slut...Skarvade därför i med ett påskgult och gulligt ulligt garn....
Inte nog med skarvade...Nej man gör ju ett ordentligt arbete och virar det ulligagulliga runt hemsnöret...och PLANERAR därtill att fästa äggliknande ballonger längs hela härligheten...
Nå, ballongerna blev i butiken och bra så...

IDAG har jag frigjort snörsystemet för att mäta upp längden på det hela ...
Det KUNDE ha gjorts enklare.....

Ett rätt infernaliskt trassel uppstod ju och jag stod på farstukvisten och redde ut, klippte av och skarvade....
Fotograferingssituationen föranledde FLABB 

MEN jag GER inte mig i rappet heller så 25 X 1,50 cm + ca 4 m ger vid uträkning på kalkylator 41,50 m....

Om jag i medeltal fnattat av och an MED VIRKE / verktyg / annat i famnen FEM gånger av och an betyder det 10 X 41,50 .....eller en extralänk på nästan en halv km per dag ...istället för att ha allt samlat på arbetsplatsen och ett gångbart eluttag att sticka stöpseln i....

Ja, huhhuhh...

Men ...det är gjort nu och jag..." ångrar ingenting " ...

It' s my life ....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar