fredag 11 mars 2016

Holkhängning med vissa missöden...

Strunt nu i lite temp och näskannebehandlingar, Bisolvonkurer och Otrivinduschar - holkarna SKA upp !!!

Mesarna strider vilt om de tre nya som redan är uppsatta och de behöver fler alternativ...

Garaget ...men ingen bil i det..
Här på garageväggen har det med stor framgång hängt FYRA holkar....och det kommer två gamla hit ännu..

I den illa medfarna hästkastanjen kom kvinnodagsholken upp och har redan blivit ivrigt synad och omstridd...

Huvudsaken att så många som möjligt får en häckningsplats i år igen...
INTE EN holk för många utan - många för flere ;)

Kvinnodagsholken ..och kärringknutar..

Fem takfixade...och en för blöt...

Kan bara konstatera att ...sjukskrivning hade varit av nöden idag ännu...
Men de här kan inte bli stående på farstukvistens räcke heller...

Har bokstavligen och bildlikt också förstått varför man ska jobba NEDÅT - stående på en stege - och inte stå på tåspetsarna på en isvall....och försöka få in - eller ut - spikar med vidhängande tung holk....i riktning UPPÅT...

Nej, holken kom inte i skallen på mig, men hammarskaftet gav mig en bula rakt under ögat...då spiken kom ut och hammaren "  backade " ...

Därför har jag suttit vid köksbordet med en påse djupfrysta lingon mot kindbenet...i hopp om att INTE ha världens blåtira i morgon ...då jag BORDE gå till byn och proviantera lite...

"Tekevälle sattuu ",  säger finnen....

Översatt : " Den som gör något ...drabbas " :D

En lika fånig översättning som uttrycket....

Nu ska jag nog visa att jag har den finska sisun i mig och bära ut källarstegen - den som kom i skallen på mig den 11.2 ....och som jag hade sviter av i tre veckor....
Stegen tjudrades som...straff...

Den har stått inne hela vintern för att inte drabbas av röta i den ibland lite fuktiga källaren...

Borde jag förstärka stegpinnarna innan jag klättrar ???

Brandstegens nedre ända är ännu fastfrusen i marken, så den kan jag inte ta utan att hälla kokande vatten på
" fastsättningspunkterna "...och den är av metall och hal....och tung...

Vid sådan här tillfällen saknar man de extra händerna som kunde vara bra hjälp...

Eller en extra person som ringer 112 då holkhängaren fallit från stegen ???

Alltid går  det inte som...hos andra :D

Fast...jag skulle aldrig byta min livsstil mot något naturfrånvänt och städigt ...Se bara hur kreativ min tambur är :

Välkomna in - på egen risk :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar