tisdag 8 mars 2016

Snart dags att säga godnatt :)

Dagen har gått så fort att jag knappt hunnit med....

Började som normalt med nyheter och kaffe, men tvättade sedan håret för att det skulle hinna torka innan byresan...Duschen får bli till senare i veckan....

Tiotiden upp  till byn med ett stort kuvert som MÅSTE  postas för att hinna fram till fredagen...
Samtidigt lite mat från butiken...

Skogen på kullen decimeras med hård hand och det var skönt att slippa motorsågsljudet en stund....
Hoppas de städsegröna får bli kvar

Hemma igen kaffe med smörgås, för jag kände inte för riktig mat...

Eftersom Onna just promenerat med mig av och an de dryga två kilometrarna fick hon bli inne  då jag gick ut...

Hade inte bestämt VAD jag skulle göra, för det brukar sällan bli det planerade...

Angrep i första hand  ett uteskjul och samlade ihop metall / trä / plast / löv i skilda högar och fick fram golvet ...som jag inte sett på något år ...

Med en metallbalja fylld av tände och en massa små panelstumpar på armen gick jag sedan ner till bastun där jag städade upp inför följande ingrepp...

MÅSTE elda där i morgon och få väggarna färdigstrukna....KANSKE fortsätta med taket....

Ställde i alla fall fram bänkar och pallar som går att klättra på....

Tog ut Onna på ett snabbt gårdsskutt innan det var dags för hennes eftermiddags/kvällsmat...

Kokade vatten till en liten påse nudlar och värmde några köttbullar i dem då vattnet var avslaget...

Ingen kulinarisk rätt, men i morgon blir det stekt lever och ...potis kanske...

Till påsk kommer det att bli  lite mer exotik i dieten -  från en REKO- leverantör som gör thaimat...
Bilden är från deras hemsida...

Blir helt spännande ...och med färdiga portioner är risken att äta för mycket utesluten...

Kanske måste köpa en liten burk memma ...bara som mellanmål....

Efter nudel/köttbullarna sågade jag upp en tjock planka och fick ihop ytterligare en fågelholk ...
Kvinnodagen till ära brände jag in ett " kvinno- märke " i framsidan....med lödkolv....

Kvinnodagsholk 2016.  

Ingångshålet borrade jag med slagborren och filade med rundfil....och en springa i en skarv fylldes med en grillpinne som stagades med två märlor....
Månne den nu inte ska duga....Infällt botten och allt - och dubbelt tak....

En gammal holk behöver ett nytt tak, men det " orkade " jag inte i dag med....

Så, NÅNTING har jag fått gjort, trots att skicket lämnar en del att önska...

I morgon är en ny dag och nya spratt....

Har inte eldat idag och det känns kallt i huset....Gäller att föna sängen en rejäl stund så man inte ligger och fryser...

En sväng ut och sen...
Godnatt !!!

:)
Två tidigare alster - nu modifierade








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar