torsdag 10 mars 2016

Det var inte allergi utan ÄKTA vara....

Såg just i mina dagboksanteckningar att jag beskyllde det nya virket för att framkalla allergisymtom  - den 5 mars....
Ungefär lika länge har jag gått för " halv maskin ", varit supertrött, men tvingat  mig både till byn och " till jobbet "...
Behöver varken google eller nån läkare till konstaterandet : bihålebobbor....

Nå, får väl ta till nässprayen - som tyvärr några gånger blivit värmebehandlad de gånger jag eldat i vedspisen...Har inte alls tänkt på medicinskåpets/ dvs byråns placering på den murväggen och att denna faktiskt blir varm då det eldas...
Och..en näskanna har jag så det blir nässpolning med saltvatten....

Snabb-bröd kavlat med kruskavel

Nå, strunt i sjukdomar och felplaceringar....

Fredag i morgon och det HADE varit roligt att ha bastun i badanskick, för jag fick just ett mejl om att det senaste - superlyxiga - tillskottet till utrustning kommer till Knallisposten...

INGEN har någonsin DUSCHAT i denna badstuga, men nu blir det möjligt...
LYX är kanske inte rätt ord, men det ska bli skönt att slippa skopan i tvålhala händer...och 20 l vatten räcker gott och väl till mina behov...
Lyx - för 9,90€

Egentligen är ju denna RESEDUSCH menad för utebruk, men bastun står ju ute och ....ja, på sommaren kan man säkert utnyttja  solvärmen och hänga  " Solardusche " i nån tallgren....
Inne i bastun måste jag hitta på ett upphängningssystem - för taket som sådant duger inte...Det FINNS riktigt grova enestammar i skjulet,så ....månne det inte ordnar sig...

Jag chattade med Kärkkäinens kundservice för att få reda på om det var möjligt att koppla en " riktig " duschslang med tillhörande - huvud till " påsen "...Hon sade att killarna i butiken nickat bifall till idén ....

Tekniken är fin då den fungerar.....

Min facebooksida har gått och bytt språk...till polska...Apropå teknik...
Först blev jag lite sur och försökte googla mig fram till en lösning, men ...vid detta lag VET jag ju att fb " frågar " vad jag håller på med / var gillaknappar oa finns i texten...och lite skoj är det onekligen med ett språk till....

Nu inleds årets riksomfattande kampanj :  " Våruppföljning " ( Kevätseuranta ) och jag har konstaterat att jag har av alla de träden och buskarna vars löv och blomning skall kollas...
Häggen står i ett DIKE ... just på gränsen till den egna tomten och faktiskt så nära att jag falskeligen har tänkt mig en " stjälavandring " för att få den HELT på " rätt " sida om gärdesgården....
Kanske ändå frågar rågrannen om lov....

Måste ändå tala med honom om gränserna....för då " gärsgårn " restes
2009 gjorde grabbarna en tabbe med den sista ändan / vinkeln...

De BORDE ha fortsatt nästan två meter till innan de vinklade av ...

Som det nu blev ligger min ena brunn utanför och så ska det naturligtvis inte vara ...
Det måste ju gå att rätta till detta misstag...nån gång....

Men nu intar jag den dagsbäddade sängen ...med Onna på mina fötter...tills äggklockan ringer och meddelar att brödet som nyss skuffades in i ugnen ...är klart...

Vågar inte heelt lita på mitt annars så fina väderkorn ...

Hörs igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar