måndag 14 mars 2016

Allting MÅSTE inte ha bara ETT användningssätt....

För något år sedan fick jag en smått föraktfull gliring om min ställning för kastrullock...
" Det där är ju ett TIDNINGSSTÄLL " , sade personen ...

So what ??? Eftersom locken hålls där relativt bra...då ingen stöter till ställningen så får den tjäna sin tid ut....Den fanns i ett skjul då jag flyttade in och hade väl åkt till Rouskis sopstation om nån annan köpt huset...

Min främsta tanke är ju alltid att återanvända så mycket som möjligt ....och det kan ju för en pedant verka lite " avigt " ...

Nu var jag just uppe i byn med Onna och hade den enorma turen att paketet med reseduschen var så lätt att jag orkade bära hem det....
Dvs -  jag tog ut innehållet ur papplådan - som en av de butiksanställda gärna ville ha till hobbymaterial !!!!! - och ...förutom duschen fanns där ett stort varmrött ämbar....som jag glömt att jag beställt :)

Enligt " alla konstens regler " borde ämbaret användas för FÄRG, men ...hos mig får det ett liv som BASTUÄMBAR....Det rymmer hela 20 l....

Denna varmröda färg .....
Räfflorna kommer att tjäna som litet tvättbräde för småtvätt och - efter avslutat bastande kommer tvättsvampar, tvålar och schampoflaska att hänga i säker förvaring från ev möss...i en krok i taket....

Egna fack för allt ....Ett verkligt KOMBIredskap....som kommer att passa sååå fint mot det mörka i bastun...
Här syns facken för tvål / schampo oa

Reseduschen ...nedan ....blir säkert otroligt bra, eftersom den är ytterst mobil....Kan ha den som tasstvätt på utetrappan, som handtvätt i trädgården ....och varför inte UTEDUSCH nånstans OM sommaren blir varm....

Instruktionerna är lika miljövänliga som uppvärmningssystemet : man skall tvätta ur påsen med varmt vatten och soda / bakpulver innan första riktiga användningen....INGA starka tvättmedel behövs !!!

Vår fina mobildusch.....


I bastun ska den få en fin upphängningsanordning - som är under planering ännu...

På " kran- sidan " ser den ut så här...
Lite ynkligt dusch-huvud ÄNNU....
.Det går INTE att koppla en normal duschslang till påsen, men ....det blir nog bra...

Fantasin kan igen sättas på prov - och NÅN rolig lösning ska nog se dagsljuset :)

Det kan jag nästan garantera.....

Nu ska det jobbas lite, men ....om det senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar