torsdag 24 mars 2016

Folk har visst inlett påskfirandet :)

Här har jag stressat på hela dagen ...med de nästsista fixningarna i badanstugan....och de krävde ju eldning så 10 minuters jobb förbereddes i en timme...

Så är det ju också med normalt målarpyssel...om man hör till de ordentliga ...Det ska klibbas målartejp och skyddas golv....Har jag LÄST och hört....

Efter ett väggmålningsprojekt för något år sedan kastade jag tocken undervisning i skräpkorgen...eftersom tejpen jag fäste på golvlisten drog bort den underliggande färgen då tejpen avlägsnades....

Då var det inte ens nån " färsk " färg under tejpen....Mer harm än glädje av det jobbet....Så efter det har jag stänkt friskt omkring mig och tänkt..." Man kan skrapa / slipa  SEN...."


Visst medger jag att det irriterar med färgstänken på tamburgolvet, men just nu täcks det av sågspån som SNART ska sopas upp - for good....

Gersågen ska få semester....åtminstone över påsk...

Nu just sitter jag lite avtvättad med rena kläder vid köksbordet och väntar på min skjuts !!!

Ska bli intressant att kolla in typen som för ca  två veckor sedan...erbjöd sig köra  denna lilla tripp... till " Stora Byn " ....
Min ordinarie -  småbilsägande - vän fick ta ledigt för egna ärenden istället för att vänta till kvällen....

På en dryg timme lär man sig kanske något om denna nyinflyttade naturälskande människa...

Egentligen säger det mycket om en människa som sätter sig på en kall trappa för att krafsa om en hund ...medan matte är i butiken och handlar....

Hemma igen ....
Tyvärr utan att ha varit och handla, så utom thaimaten finns det inte mycket hemma...
Långfredagen BLIR lång, men så ska den väl vara...

Hömmmm...

Lyfte pengar i OTTO-automaten i centrum och rusade in till Ärrä för att växla till lite småpengar....Salt hade hon inte, så jag tog ...två Ben & Jerry's Wich ....som jag hittills bara sett i tv-reklamen....

Skulle nog gärna ha bunkrat lite mjölk och bröd ...och kanske pashaingredienser, men..man vill ju inte ha en ny fbvän att vänta....på första utfärden.....

Lägger in bilder i morgon... Orkar inte idag :)

Gonatt !!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar