lördag 5 mars 2016

Ny dag, näsan rinner men... arbetsmoralen är hög

Tror att jag har blivit allergisk för trä....för varje gång jag kommer nära mina nysågade trappdelar DELS nyser jag och DELS får jag " takdropp"....

Delarna är nu nästan alla sågade och det kanske största jobbet att mäta ut trappstegslutning och - mellanrum är fullbordat....

Skönt stök i köket....

Har en liten paus ( synbarligen !!! ) medan pusslet ligger på köksbordet och jag kollar vad som " hänt i världen " ...

En glad sak : ett av mina äldre barnbarn har bjudit in mig som fb-vän :)

Jag skrev ett privatmeddelande till ...typen ifråga ...och undrade om den SJÄLV inbjudit mig ...eller om FB skött om saken....

Har medvetet låtit TONÅRINGARNA - som de ju BÖR vara  för att ha ett konto - välja själv om de ska ha gamla Famo/ Mamo som " vän " ....Jag HAR trots allt varit tonåring själv och vete katten om jag velat ha föräldrar/ mor-/farföräldrar som läsare av diverse inlägg ...då...

Nå nu är vi officiellt då vänner....:)
Vi har privatchattat sporadiskt tidigare, men kanske det blir en annan frekvens på ....umgänget nu ????

Återstår att se...

Har skrivit en liten efterlysning på fb - mest på skoj ....Skulle nämligen behöva ett tjugotal träpluggar, för jag skulle inte vilja skruva fast trappstegen i de underliggande  stödbitarna....
Skulle vara " tuffare " med trä i trä....Från sidorna måste stödbitarna ju skruvas, men till det har jag långa fina skruvar....

Projektet börjar nu vara på slutrakan ...om också lite efter deadlinen...som jag själv utsatt...
På bilden bara halva " bakre " trappsteget löst lagt - det blir två bräden bredvid varandra ....

Visst liknar det ju en trappa ;) 


Har ingen brinnande iver att tassa upp till byn för att eventuellt hitta pluggar i butiken, för det skulle förutsätta ett totalt klädbyte...och så blir jag sååå glassugen eller chokosnål....

EN timme till stängningsdags gör ju att beslutet måste ske rätt hastigt ....
Minns med ett visst vemod de " gamla lyckliga tiderna " då man bara stuvade hundarna
i bilen och åkte iväg på...olika äventyr....Till släkten, till Sopis ,  till Citty.....eller Knallis....

Nå, jag har ...momentant mer pengar utan bil och ska därför inte ens sucka ....

Frågar jag min lilla hundvän om vi ska promenera till byn så vet jag att hon svarar " JA "....

Jajjjamen....avgörandets stund är kommen ....


Tassa eller inte tassa....

Det får ni veta .....senare ;)
Allt för den...GODA ....saken :D






Åssså var vi hemma igen ...Knallis är en vän i nöden...
Det FANNS " borrtappar " ...och knackis - så nu överlever man ....också utan godis och glass...:)


" Värdigare " än skruvar ...och roligare...

P.S  Kan ju inte behärska mig....Den är nästan färdig nu...
Återstår ... " BARA" fyra borrhål i varje bräde X ÅTTA = 32......och nu har jag räknat rätt...
Skapelsen väger som en mindre elefant ...med de strategiska måtten höjd : 92 cm, breddd : 
60 cm och största djup : ca 70 cm....

Slut för idag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar