fredag 18 mars 2016

Negativa människor KAN det....

Typiskt att man ska vakna till en innejobbardag med ett skulderblad som vägrar samarbeta....Har minsann haft " ryggskott " och " nackspärr " ...men skulderskott ??? Nää...

Naturligtvis var inte arbetsställningarna riktigt " gamlingsergonomiska " i går i rabatterna - då man måste sträcka sig över ....istället för att stiga upp och ...gå RUNT...
Föreställ dig en tjock tant i overall..i samma ställning ...med sekatören i den upplyfta handen...en framåtsväng..klippklipp...och ner....
Lånad bild...

Det är bara sååå falskt då det inte gör ont för stunden, utan långt i efterskott...

Ålderstillägg....Inget att göra åt...Och jag GNÄLLER inte...Bra konstaterar faktum...:)

Nå, medan man väntar att " låset " ska öppnas kan man kolla " vännernas "  reaktioner på den nyfallna snön och minusgraderna på Fb...

Utan att gå in på mer än några " väggar " kan man konstatera att endel bara ÄR pessimister och andra ....lite naturfrånvända dessutom....

Sade jag i går ...här ...något om väderrapporter ???
Kanske inte i går, men nyligen...Minns inte....

Suck...

Det SKA vara så här i mars....
En snöslöja på det nyklippta :)

Inte skulderblad som arbetshinder, men SNÖ och kyla VARVAT med varma dagar...

Skrattade lite igår då jag ställde in snöskottarna /skyfflarna i Vagnslidret och sade högt åt Onna : De LOVAR snö till i morgon men det kommer nog inte så mycket att man behöver dehär....

Nu jäklar...ska jag kränga overallen på mig och gå och elda i mitt " projektutrymme "...

Man kan nog pensla  bara med högern....

Kanske jobbet går extra bra / fort / energiskt ... då man tänker på gnällspikarna :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar