tisdag 22 mars 2016

En otroooligt vågad inbjudan ...? På Fb alltså ...INTE här....

I dag har jag visserligen skrivit ett inlägg, eller egentligen skickat gårdagens inlägg - så....jag blev sååå skrivnödig att jag plitar ner ett ...utkast ???

Som till vansinne upprepat :
Detta är min dagbok.....EN av dem...Fågeldagboken har jag visat förut, men har lite bildbrist...
I denna antecknas ...hemlisar :)

Som sagt en " vågad inbjudan " på fb...och bara i en " bisats "....

Det blir bastuinvigning på fredag och  " den som INTE flyger till Blåkulla och gärna deltar i invigningsbastandet eller bara kommer och är " nyssfikiger " ...är varmt välkommen...

Jag har 85 fb" vänner " och tror inte att jag har ALLA här på fredagen :)

Som sagt vet jag bara en som SÄKERT kommer ....förutom jag själv...

Onna har åtminstone inte tackat nej ;)

Idag har jag vräkt ut allt från omklädningsrummet - för det måste fixas där ...Egentligen ganska mycket, men bara man har utrymme för ....välkomstskål/kaffemuggar/annan alkoholfri dricka nu i helgen så räcker det för mig....

Skrev i " inbjudningen " att huset bjuder på kaffe oa dricka, tvål / schampo / torktyg av något  slag.....

Det finns badkappor / badlakan / mindre handdukar ...och vanliga lakan OM .....nån kommer...

Behöööver jag tillägga att jag i inbjudan ..tillade :

".....så långt lagret räcker " :D

Man måste ju gardera sig !!!!


Har en liten brasa där nere nu, har öst över ca 150 l vatten från den blå tunnan i omklädningsrummet  till den gröna i bastun....Isbitarna klirrar glatt i den  så det skadar säkert inte att tina upp vattnet....
Provtände ett ljus i jullyktan också ....Finns tre krokar i taket - i skilda panelbräden för säkerhets skull...Ska se om jag hittar 2 lyktor till ....

Älskar mysbelysning...

Nu är det TISDAG och jag fyller på det jag skrev igår ....

Lyssnar på BYTESBÖRSEN i radion men..lämnar deltagandet till nån annan gång....

Solen lyser som om den hade betalt för det och jag tror att vi Braskasdamer skall promenera upp till byn....

Jag måste ju " gå in " mina nya skodon, som åtminstone på gården i går kändes otroooligt sköna...
Låter bilden vara stor så ...allt censurerbart syns ;)

P.S  Borde ha gjort det jag TÄNKTE : lägga plåster i skavpreventivt syfte...på akillessenorna...
För dumt huvud ...osv  men det var bara den sista halvkilometern som var ...plågsam...

DET tål man som en kvinna....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar