tisdag 1 mars 2016

Minnen från ...ungdomen...och skrivfelsgooglande...

Då jag gifte mig 1969 hade jag nog en rätt annan smak än nu...både i fråga om möblering och ...servis....
DÅ älskade jag Ruskaserien  - som vi fick i bröllopsgåva -  och  Paradis - också den Arabias...men den blev struken av ...nån orsak...

Nu snart 50 år senare har jag väl EN tallrik av Ruskaservisen kvar...och inte en enda Paradis har skaffats...men...nu vill jag inte ens HA grannbrokiga uppläggningskärl eller kaffekoppar...

Paradisservisens djupa skål...

Tycker maten ska spela huvudrollen och tallrikarna ...vara goda ersättare till engångskärlen...

Här hos mig diskas det istället för ....nåja, det här har jag talat om tidigare...Det MINNS jag faktiskt...så jag ska inte upprepa mig...

Råkade bara få ett nytt nummer av Pirkka- tidningen i gårdagsposten...
Det finns en svensk version av den och den landade utan att jag bett om det i min låda...nämligen Birka, men den avbeställde jag för jag fann mig sitta med " korr/rödpennan " och rätta alla skrivfel...

Det här med fel i skrift...Jag GÖR fel, säkert mest slarvsådana,  men jag har också  fått krypa till korset och bekänna att jag sagt och skrivit ....fel..

Men man får upplysa mig om sånt ....om man vågar :D

Vår finansminister fick mig idag att hoppa högt då han sade " desto / desto " istället för " ju/ desto " ...

En fb-vän använder sig av den " gammalsvenska " formen LITET /istället för lite....och det har jag slutat " hoppa " för....Nästan.....

Det gick så långt att jag misstänkte mina egna skrivtalanger och jag googlade och fann flere bevis...och har fått frid i själen....

HUR jag än skriver "lite" lite demonstrativt ... med versaler så " undrar " hen tydligen inte över det ...eller hoppar högt och indignerat över den okultiverade bloggande  människan som inte vet hur det heter....hemma hos sig :)

Litet mat.....eller lite mat ???

Hoppa bara :)

Jag har egentligen varit på krigsstigen idag ...mot elöverföringsfirman ...Men nu vågar jag inte tala mer om det....

De kanske har spioner som läser min blogg ???? ;)
Anklagar ingen av grannarna :)

Ja, man får ofta vad man beställer, men ...trots det fina vårvintervädret är det långt till
" klara-sig-utan-el".....och jag är på gott humör efter en bra dag....så jag ska vara snäll....

Det betyder att jag ska elda lite och ta in min nattpläd som hänger ute på vädring....
Och tvätten är ute den med....Så långt är våren på väg att innetorkning inte kommer i fråga....

Heeeej då ....:) alla gulliga läsare.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar