torsdag 7 april 2016

Milstolpar i mitt liv...

På barnens och ... barnbarnens födelsedagar blir jag lätt lite nostalgisk...Någonslags milstolpar blir de kanske...i ännu högre grad än de egna dagarna....

Vissa minns man bättre än andra, men det beror ju heelt på HUR man informerats om saken...

Nu spärras några ögonpar upp och nån håller andan ....

Den här ....är lite tvetydig ????
" Tänker hon avslöja...."

Nää, tag det lugnt ...Jag berättar inte vem och vad ...Bara de allra roligaste :D

För 19 år och ca sju månader sedan stod jag på en tillfällig gård under ett tillfälligt uppdrag och hade besök av ett ungt par....Minerna avslöjade att de höll på att spricka av längtan att leverera nyheter....

" Du kommer att känna dig gammal när du hör det här ", sade sonen med ett mångfacetterat flin ....
Paus.....
Jag " föll av kärran " ....tillfälligt...

Men...småningom pusslades jag in på världskartan igen....NÅN gång för länge sedan - då jag blivit MORMOR som ...knappt 41  ..- hade jag sagt att DET inte gjorde mig så gammal som  jag skulle känna mig som FARMOR....

VISSA av mina positiva.... uttalanden har således " fastnat " i barna- /tonårs- /nästanvuxen -öron....

Det här " bli gammal "- funderandet börjar så småningom bli aktuellt....Men det är fortfarande bara kroppen som kilar på .....ANDLIGEN känner jag mig inte just äldre än ...30+ ...
Dagen innan mitt första farmorskap aktualiserades gick jag  dessutom och komprimerade en ryggkota, så...milstolpen är extra bastant för denna jubilar...


Kunskap har man hunnit insupa och livserfarenheter....Inget av det skulle jag godvilligt ge ifrån mig eller byta mot ungdomsår....

Så sant som det är sagt : Allt har sin tid....

Också min lilla hund håller på att bli " vuxen " ...Hon fyller 10 om en månad...

Sover gärna länge i eget " bo "

P.s....Vi var i byn med kärra och stor/veckohandlade....Knallis hade en stooor överraskning på lut....Inte nog med fiskdisken och fina erbjudanden....Nej.... DISKBOSSEN är tillbaka  :)
Jag och MÅNGA andra är nooog så glada -  över mannen med ...en härlig svada !!!

Dagen till ära fick han packa in en HEL torsk och lite annat åt mig...
VÄLKOMMEN säger jag så här offentligt - utan att nämna namn ...Du var saknad !!!

Och nu - två bärpajer, en Dacapo och en Fami senare är veden inburen, spisen igång, diskvattnet hett, fiskbuljongen kokar ( torskhuvudet + kryddor+ grönsaker ) och klockan är 13.40 alldeles just :)

Det blir kokt torsk med äggsås.....och potis i vår enkla stuga....

Så nu vet ni det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar