söndag 3 april 2016

Glädjens dag :)

Det ÄR som jag säkert berättat / klagat / påpekat GANSKA tunnsått med vänner/bekanta här i regionen och därför är jag glad som en lärka idag !!!
Bilden från 1993, men glad var jag då...också

Inte nog med den nyligen inflyttade ...nej, det finns en syster till denne också - en som bott några år här ....och inte ens så värst långt borta....

Idag ringde mobilen och där var en pigg människa som undrade om jag ville komma med syrran och honom till Kimito på bakluckeloppis !!!!

Jag behövde inte fundera länge, men sade att jag måste hinna få Onna utkastad ett litet varv och andra kläder på mig ...
" Kan du ha porten öppen också " undrade ringaren glatt ....

Det gick ju på samma gång och Onna pinkar på kommando så - 10 minuter senare hade jag öppnat / rastat / lagt en filt på köksbordet / hoppat i bybrallorna / de nya finlänkarna ( de nedan t.h på bilden )
" Dojor " = allmänord för skodon hos oss
= på mig /  en extra tröja under dunjackan / håret kammat och en liten DYRBAR figurin packad i ett bubbelplastkuvert ....och låst dörren för att stå helt kolugn på trappan och vänta....

Först till loppiset ...där det på fältet pågick Matchshow ....och man träffade många hund- & loppismänniskor att prata ett ord... eller femtio med....

Nyinflyttaren bjöd på kaffe med bulle och vår glada trio hann bekanta oss lite medan vi drack /åt och ....åkte till Systern för att dricka mer kaffe...
...och nybryggt ur termos....
Kaffe ur bryggare ...

HUR BEFRIANDE är det inte med folk som är på samma våglängd...som är spontana och roliga ...och i viss mån ...rätt så högröstade :)
Sådana som inte framhäver sin egen förträfflighet är MYCKET välkomna och då de därtill inte är trögbjudna, inte spydiska, GILLAR tokigheter ( som bl.a min ljuskedja i bastun och mina gardinstänger av krokiga enestammar ) och kan handskas med min ADHD-Onna så hon inte beter sig som en galning.....

KAN man vara annat än glad ????

Och VILKEN SAGOLIK TUR att både Onna och matte var nytvättade.....för på 10 minuter hade jag INTE hunnit få oss uppfräschade ....och ...hömmm...respektabla :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar